Już ponad 3 000 klientów ebooka. 
Ściąga z EXCELA dla każdego - SETKI przykładów funkcji otrzymasz w 3 minuty.
ZOBACZ EXCEL EBOOK >

Jak zwiększyć sprzedaż? Metody promocji offline

Dobry produkt nie wystarczy. Szczególnie na początku działalności firmy. Aby zaczął on przynosić przychody trzeba go najpierw zakomunikować potencjalnym odbiorcom. Przy obecnej konkurencji i skali nasilenia reklamami pozyskanie nowych klientów nie jest łatwą rzeczą. Jeżeli do tego dodamy ograniczenia finansowe,  wtedy zadanie robi się naprawdę trudne. Ale od czegoś trzeba zacząć.

Zanim rozwój firmy umożliwi nam możliwość korzystania z profesjonalnych agencji oraz szerokiego wykorzystywania narzędzi ATL i BTL, zobaczmy z jakich możliwości możemy skorzystać na początku.

W jednym z wpisów spisałem listę możliwości promocji firmy poprzez internet. Teraz czas na krótkie zestawienie metod promocji firmy poza Internetem.

  • Znajomi. Niemal każdy sprzedawca zaczyna od wyjścia ze swoją ofertą do osób przez siebie znanych. Jeśli nawet te pierwsze próby nie zakończą się powodzeniem, to przynajmniej mamy przetarty szlak. Wiemy: jakie klienci zadają pytania, jakie mają obawy, podają kontakty do osób, które mogą być zainteresowane naszą ofertą. Najbliższe otoczenie to także pierwszy weryfikator, czy biznes ma szansę.
  • Wizytówki. Kiedyś bardzo popularne, obecnie coraz rzadsze. Ale nadal niezbędne narzędzie przy budowaniu relacji i bazy kontaktów (tzw. networking). Profesjonalnie zrobione (plus design) oraz wsparte dobrym komunikatem w czasie ich przekazywania sprawiają, że informacje o naszej firmie zaczną przechodzić z rąk do rąk.
  • Ulotki. Jedna z najczęściej spotykanych form promocji, ale nie zawsze skuteczna. Elementami decydującymi o sukcesie są: treść, forma, sposób przekazania/ miejsce wywieszenia. Za ilościami nie idzie sprzedaż. Znam kampanie, gdzie nawet połowa ulotek wylądowała w koszu zanim dotarła do potencjalnych klientów.
  • Współpraca z firmami powiązanymi. Posiadając niewielkie budżety warto czasem zastanowić się nad barterem – reklama za reklamę. My promujemy produkty innej firmy, a ona odwdzięcza się tym samym. Jednakże trudno o przypadki, gdy dwóm firmom udaje się czerpać jednakowe korzyści z takiej współpracy.
  • Wspólna oferta. Rozwiązania barterowe mogą iść krok dalej i przejść do wspólnej oferty i promocji z inną firmą. Kupując produkt w jednym miejscu, otrzymujemy rabat w innym.
  • Promocja i sprzedaż telefoniczna. Często jest to jedyna skuteczna opcja, zwłaszcza przy ofercie skierowanej do innych firm (B2B). Zaczynamy wtedy od wykorzystania danych kontaktowych zawartych w bazach firm (Panorama Firm, PKT, itp.), a następnie telefonujemy i przedstawiamy ofertę lub umawiamy się na spotkanie (więcej o skutecznych formach telemarketingu znajdziecie tutaj – cold calling).
  • Wysyłki adresowe i bezadresowe. Kolejną opcją jest skorzystanie z poczty tradycyjnej. Skuteczność jest uzależniona m.in. od danych jakimi dysponujemy. Jeśli posiadamy także dane telefoniczne, warto wtedy po wysyłce katalogu lub prezentacji produktowej skontaktować się telefonicznie (tzw. follow-up).
  • Targi, konferencje, spotkania branżowe. Nie chodzi tutaj oczywiście o to, aby być wszędzie, ale raczej o pokazywanie się tam, gdzie są największe szanse spotkania potencjalnych odbiorców. Niestety często na takich targach jest więcej osób, które przyszły coś sprzedać niż kupić. Dlatego warto się zastanowić nad odpowiednim wyborem miejsca i formy prezentacji.
  • Nośniki reklamowe standardowe, np: reklama na samochodzie, witrynie siedziby firmy lub sklepie, tablice reklamowe mniejszego lub większego formatu, itd. Często decyduje nie ilość, co odpowiednio dobrane miejsce.
  • Formy niestandardowe. Tutaj ograniczeniem jest tylko własna wyobraźnia i budżet.

Pytanie...
Korzystasz z EXCEL lub PowerPoint?
Poznaj setki praktycznych przykładów!
500 funkcji Excel + 500 slajdów PowerPoint

Zobacz podręcznik =>

2 komentarze do “Jak zwiększyć sprzedaż? Metody promocji offline”

  1. Promocja poprzez znajomych czyli tzw. rekomendacje świetnie się sprawdzają nie tylko zwiększając szanse na dotarcie do klientów zainteresowanych naszymi usługami ale również tworzą silne zaufanie do marki.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

X