Naucz się szybko Excela i PowerPointa! Sprawdź moje ebooki - już ponad 3 000 klientów.
   > Promocja na BESTSELLER: "EXCEL - nauka na przykładach" POBIERZ fragmenty DEMO >

O tym się mówi – augmented reality

Nieszablonowe pomysły nie zawsze dają się zrealizować przy pomocy standardowych narzędzi. Jak można to zmienić? Czy można zmodyfikować otaczającą nas przestrzeń bez ingerowania w nią? Otóż, częściowo już tak. Rozwiązaniem jest technologia zwana augmented reality – rzeczywistość rozszerzona.[image src=”https://consider.pl/wp-content/uploads/2012/03/augmented_reality.jpg” width=”300″ height=”200″ title=”Augmented Reality – rozszerzona rzeczywistość” lightbox=”yes” align=”center” float=”left”]Co to jest Augmented Reality (AR)?

Rozwijane od kilku lat programy augmented reality mają za zadanie dodanie informacji oraz nowych znaczeń do istniejących już obiektów oraz miejsc. AR nie jest symulacją rzeczywistości, tylko raczej jej rozwinięciem, połączeniem świata rzeczywistego z tym wygenerowanym komputerowo. Docelowo granica pomiędzy tymi światami ma być jak najmniej odczuwalna. Służą temu coraz to nowocześniejsze urządzenia i aplikacje (kamery, tablety, smartfony, specjalne okulary, GPS, programy generujące grafikę 3D lub audio). Dzięki ich rosnącej powszechności augmented reality ma szansę, w niedalekiej przyszłości, na znalezienie praktyczniejszych zastosowań w biznesie,w tym także w marketingu. Na chwilę obecną nie jest to jeszcze rozwiązanie kompletne, a tym samym popularne.

Korzyści z augmented reality

  • możliwość wzbogacenia przestrzeni i obiektów;
  • brak konieczności wpływania na ich fizyczną strukturę;
  • wielość potencjalnych zastosowań;
  • personalizacja – treść dostosowana do odbiorcy;
  • zapewnienie unikalnych doświadczeń dla użytkowników.

Przykłady zastosowań augmented reality

Rozwiązania augmented reality są już wykorzystywane lub planowanych jest ich rozwój z myślą o: medycynie (obrazowanie medyczne), lotnictwie (wizualizacja terenu), architekturze, rozrywce (gry video), edukacji, muzeach, marketingu, a nawet handlu (wirtualnych zakupach). Najbardziej obecnie znanym przykładem wykorzystania augmented reality jest google glass. Inne rozwiązania tego typu w większości wciąż mają jeszce charakter prototypowy. Jeszcze kilku lat upłynie zanim ta technologia nabierze rozpędu i zdobędzie masową popularność.

Zobacz video przedstawiające zastosowanie augmented reality w promocji produktu

[mom_video type=”youtube” id=”8iMrxaq5WdQ”]

oraz w innym zastosowaniu

[mom_video type=”youtube” id=”Ki8UXSJmrJE”]

 

Jeszcze na koniec szybkie pytanie...
Korzystasz z EXCEL lub PowerPoint?
Poznaj Naukę na przykładach!
500 funkcji Excel + 500 slajdów PowerPoint

Zobacz podręcznik =>

Dodaj komentarz

X