Closed Loop Marketing to zwrot określający zarówno strategię marketingową, jak i zespół aplikacji ją wspierających. Głównym celem tych narzędzi jest mierzenie rezultatów działań marketingowych i komunikacyjnych oraz śledzenie reakcji grup docelowych (tytułowe zamykanie pętli). W szczególności chodzi tu o zbieranie od klientów informacji zwrotnych na temat prezentowanych im materiałów, analizę tych danych oraz personalizację informacji handlowych. A to wszystko, aby zwiększyć efektywność sprzedaży.

Oprogramowanie typu Closed Loop Marketing (CLM) łączy automatycznie informacje zawarte w bazach CRM z odpowiednimi materiałami marketingowymi. Dzięki tej aplikacji na ekranie komputera mogą być wyświetlane informacje (wyniki badań, wizualizacje, filmy, case study), których w danej chwili klient potrzebuje. CLM pozwala zapisywać informacje na temat reakcji klientów na dany komunikat. Te dane są gromadzone w systemie, a następnie analizowane pod kątem popularności i skuteczności danych przekazów. W rezultacie można trafniej dopasowywać oferty do potrzeb klientów i spersonalizować komunikację email.
CLM jest szczególnie przydatny w firmach posiadających szeroką ofertę, w której każdy z produktów ma złożoną specyfikację i wymaga szeregu wyjaśnień. Dlatego to dedykowane oprogramowanie najczęściej wykorzystywany jest przez przedstawicieli medycznych, którzy kontaktują się z lekarzami.
Jednak systemy Closed Loop Marketing obejmują więcej zastosowań. Przykładowo przy e-marketingu pozwalają kojarzyć profile użytkowników odwiedzających serwisy oraz aktywność tych użytkowników z działaniami e-mail marketingowymi. Oprogramowanie może udostępniać także narzędzia umożliwiające skorelowanie produktów i usług z zachowaniami klientów online.
Raporty i analizy dla firm.
Pomagamy w pracy z danymi.
Dowiedz się więcej na DEEPDIVE.pl
lub napisz: consider@consider.pl
Sposób działania aplikacji CLM lepiej wyjaśnia poniższy film – animowany dla pełnej jasności tematu.
źródło grafik – 1