Czy marketing i wszelkie działania wspierające sprzedaż muszą być drogie? Niekoniecznie. Wszystko zależy od pomysłowości i trafnego wybrania narzędzi promocji.
Oto kilka z bardziej popularnych metod promocji sprzedaży:
- Zbieraj adresy emailowe do swoich potencjalnych klientów (formularze na stronie WWW, kupony, itp.);
- Opracowanie atrakcyjnej broszury z zakresem oferty oraz głównymi korzyściami;
- Przygotowanie ciekawego kalendarza firmowego z logo, adresem i telefonem firmy;
- Połączenie nazwy firmy z łatwym do zapamiętania hasłem reklamowym (np. XYZ – najlepszy fryzjer w Tczewie);
- Zamów koszulki, kubki, długopisy lub inne gadżety z własnym logo (zobacz pomysły na prezent dla klienta);
- Staraj się wypowiadać na branżowych forach, gazetach lub serwisach internetowych;
- Stwórz swój własny program lojalnościowy dla swoich klientów, który zachęci ich do stałego korzystania z Twoich usług;
- Oddziałuj na wyobraźnię i zachęcaj. Pomyśl w jaki sposób możesz zademonstrować jakość swoich produktów lub usług przed ich zakupem (wersje demo, pokazy, zdjęcia, video, itp.);
- Wybierz i wykorzystaj najsłabszy w handlu dzień lub godziny na zaoferowanie promocyjnych warunków (happy hours);
- Nagradzaj klientów za dawanie rekomendacji i zachęcenie innych osób do zakupów;
- Stwórz własne kupony rabatowe i plan ich dystrybucji;
- Bądź na czasie z wydarzeniami (promocje świąteczne, promocje odwołujące się do ostatnich newsów, o których wszyscy mówią).
Pytanie...
Korzystasz z EXCEL lub PowerPoint?
Poznaj setki praktycznych przykładów!
500 funkcji Excel + 500 slajdów PowerPoint
Zabrakło trochę większej ilości sposobów reklamy online ale to oczywiście zależy od brańży i nie każda działalność będzie pasować. Generalnie fajne i ciekawe pomysły, jednak z gadzetami i ulotkami trzeba uważać. Łatwo przepala się budget a efekty są średnie.