X

Affdex – mierzenie emocji

Dla marketingowców od zawsze dużą trudność stanowiło określenie emocji towarzyszących konsumentom podczas styczności z produktem lub reklamą . Firma Affectiva, amerykański start-up, prowadzi prace nad rozwojem ciekawej technologii, która umożliwi rozpoznawanie i mierzenie ludzkich emocji poprzez internet. Podstawą całego systemu jest oprogramowanie Affdex – przetwarzające obraz nagrany przez kamerę i zczytujące kluczowe punkty z twarzy. Na podstawie wzajemnego układu tych punktów, przeszukiwane są bazy danych z tysiącami wyrazów twarzy i stanów emocji. Według autorów, aplikacja ta jest w stanie rozpoznać zainteresowanie, zaskoczenie, zaniepokojenie, rozbawienie oraz stopień przykładanej uwagi do oglądania poszczególnych  treści.

[image src=”https://consider.pl/wp-content/uploads/2012/03/addflex1.jpg” width=”300″ height=”150″ lightbox=”yes” align=”left” float=”left”]Docelowo rozwiązanie firmy Affectiva ma wspierać agencje mediowe oraz reklamodawców w zbieraniu informacji na temat spontanicznych reakcji odbiorców na różne typy komunikatów marketingowych. Dzięki wbudowanemu modułowi analitycznemu, końcowym wynikiem działania aplikacji są gotowe zestawienia i raporty.

Cały czas trwają jeszcze prace rozwojowe i testy Affdexu. Firma badawcza Millward Brown jako jedna z pierwszych zainteresowała się tą technologią. Ale trudno teraz określić jakie będą końcowe efekty tych badań oraz zainteresowanie klientów tego typu oprogramowaniem. Obserwując użytkowników Internetu można zauważyć, że kolejne kliknięcia i nowo pojawiające się treści na ekranie nie wywołują u nich żadnych wyraźnych reakcji. A po kilku godzinach przed monitorem wyraz twarzy większości osób jest podobny.

Dodaj komentarz


Kurs z Excela - samouczek HIT!

⇒ 500 przykładów funkcji ⇒ zadania z rozwiązaniami ⇒ triki i wskazówki

SPRAWDŹ 

i pobierz fragment za darmo