Dla marketingowców od zawsze dużą trudność stanowiło określenie emocji towarzyszących konsumentom podczas styczności z produktem lub reklamą . Firma Affectiva, amerykański start-up, prowadzi prace nad rozwojem ciekawej technologii, która umożliwi rozpoznawanie i mierzenie ludzkich emocji poprzez internet.
Podstawą całego systemu jest oprogramowanie Affdex – przetwarzające obraz nagrany przez kamerę i zczytujące kluczowe punkty z twarzy. Na podstawie wzajemnego układu tych punktów, przeszukiwane są bazy danych z tysiącami wyrazów twarzy i stanów emocji. Według autorów, aplikacja ta jest w stanie rozpoznać zainteresowanie, zaskoczenie, zaniepokojenie, rozbawienie oraz stopień przykładanej uwagi do oglądania poszczególnych treści.
Docelowo rozwiązanie firmy Affectiva ma wspierać agencje mediowe oraz reklamodawców w zbieraniu informacji na temat spontanicznych reakcji odbiorców na różne typy komunikatów marketingowych. Dzięki wbudowanemu modułowi analitycznemu, końcowym wynikiem działania aplikacji są gotowe zestawienia i raporty.
Cały czas trwają jeszcze prace rozwojowe i testy Affdexu. Firma badawcza Millward Brown jako jedna z pierwszych zainteresowała się tą technologią. Ale trudno teraz określić jakie będą końcowe efekty tych badań oraz zainteresowanie klientów tego typu oprogramowaniem. Obserwując użytkowników Internetu można zauważyć, że kolejne kliknięcia i nowo pojawiające się treści na ekranie nie wywołują u nich żadnych wyraźnych reakcji. A po kilku godzinach przed monitorem wyraz twarzy większości osób jest podobny.
Pytanie...
Korzystasz z EXCEL lub PowerPoint?
Poznaj setki praktycznych przykładów!
500 funkcji Excel + 500 slajdów PowerPoint