Powiązane wpisy

13 Comments

  1. Zobacz: Koszt wdrożenia CRM – cz.1 sprzęt – Consider – marketing krytyczny

  2. Zobacz: Insight konsumencki – Consider – marketing krytyczny

  3. Zobacz: Udane wdrożenie i rozwój CRM – najlepsze praktyki – Consider – marketing krytyczny

  4. Zobacz: Pipeline i prognoza sprzedaży – przykład – Consider – marketing krytyczny

  5. 5

    TB

    Czy „licencja typu Call” oznacza Client Access License (czyli CAL)? Autokorektowy chochlik?

    Odpowiedz
    1. 5.1

      consider

      Dzięki, to było o jedno „l” za daleko… ;)

      Odpowiedz
  6. Zobacz: Utrzymanie klientów – strategie oraz sposoby budowania lojalności | Consider – marketing krytyczny

  7. Zobacz: Jak działa CRM i czym jest w rzeczywistości? | Consider – marketing krytyczny

  8. 6

    Aleksandra More7

    Ceny mogą niektórych przerażać, a szczególnie małe firmy. jednakże moim zdaniem nie należy patrzeć w pierwszej kolejności na cenę, a jednak na dopasowanie i funkcjonalność. jeśli system ma wspomagać firmę i poprawić jej kondycję, to nie może być pierwszym lepszym. Polecam przeczytać artykuły edukacyjne i zapoznać się z jednym z najlepszych polskich systemów – http://www.crm7.pl

    Odpowiedz
  9. 7

    Tomek

    Nie zapominajmy o modelach SaaS. Coraz więcej CRM’mów można spotkać właśnie rozliczanych w takim modelu, jak np. https://egito.pl. Na dodatek niektóre z nich można modyfikować zgodnie ze swoimi potrzebami. Oczywiście wówczas cena za użytkowanie systemu jest ustalana z reguły indywidualnie. W każdym razie pomimo modelu serwerowego, CRM może nadal zachować swoją elastyczność.

    Odpowiedz
  10. 8

    Maria Pruszyńska

    Model SaaS jest bardzo korzystnym rozwiązaniem, szczególnie dla osób, które dużo czasu spędzają poza biurem, a chcą mieć stały dostęp do informacji. Dobrze sprawdza się np. https://kamflex.pl/. Zgadzam się, że cena nie powinna być jednak priorytetem, a właściwe funkcjonalności i dopasowanie do potrzeb konkretnej firmy. Wdrożenie też nie musi kosztować fortuny pod warunkiem, że wybierzemy dostawcę, który gwarantuje darmowe szkolenia w zakresie funkcjonowania systemu. Więcej na ten temat tutaj: https://kamflex.pl/blog/93#crm-przewodnik-dla-wdrazajacych

    Odpowiedz
  11. 9

    Łukasz Socha

    Duzi gracze potrzebują skrojony system pod siebie, a to kosztuje :). Na szczęście powstały narzędzia i dla mniejszych firm, bardziej „budżetowe”.

    Sam jestem web developerem i prowadzę swoja małą działalność. Na bazie swoich doświadczeń stworzyłem CRM online – https://mindercrm.com/

    W razie pytań jestem do dyspozycji :)

    Odpowiedz
  12. 10

    Tomasz Leppich

    Bardzo dobry artykuł dokładnie opisuje wiele modeli i systemów CRM, choć ja bym tutaj też dodał model systemów OpenSource takich jak np. Odoo CRM, które jest bardzo rozbudowane i pozwala dodatkowo na dowolne modyfikacje. W tym modelu nie płacimy nic za licencję open source i nie mamy żadnego limitu użytkowników. Płacimy jedynie za:
    – hosing (ok 1000zł/rocznie),
    – wdrożenie jeżeli bez wielkich modyfikacji to realizacja może być gotowa w ok. 1-2 tygodnie z analizą, konfiguracją, importem klientów i szkoleniami także koszt w okolicach 5-10 tys. zł.
    – modyfikacje – jeżeli konieczne są modyfikacje to zawsze trzeba podchodzić do nich krytycznie i sprawdzić czy aby na pewno są potrzebne, modyfikacje muszą zawsze być wyceniane indywidualnie i wycena będzie zależna od stopnia skomplikowania. Tutaj warto zrobić analizę przed wdrożeniową i wypisać wszystkie potrzeby i luki systemu w ich kontekście. Systemy OpenSource można dowolnie zmieniać i dopasowywać pod swoje potrzeby także też tutaj duża zaleta nad systemami SAAS czy innymi licencjonowanymi dla firm, które szukają rozwiązania dedykowanego pod ich potrzeby.

    Odpowiedz

dodaj nowy komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

kontakt: consider (at) consider.pl © 2012-2017 CONSIDER