Powiązane wpisy

13 Comments

  1. Zobacz: Narzędzia do email marketingu – porównanie i koszty – Consider – marketing krytyczny

  2. 2

    Radek79

    Najlepszy program do wysyłania newsletterów według mnie to FreshMail – bardzo intuicyjny interfejs, program się nie tnie i działa bardzo szybko. Póki co wystarcza mi wersja darmowa, ale jak będę miał większą bazę adresową to na pewno skorzystam z któregoś pakietu.

    Odpowiedz
  3. Zobacz: Zestawienie reklam email oraz ich landing page – cz.1 banki – Consider – marketing krytyczny

  4. Zobacz: Skuteczny landing page – porady i przykłady – Consider – marketing krytyczny

  5. 3

    Mama

    A według mnie to MailerLite – mają ludzkie ceny, a wysyłkę się robi praktycznie tak łatwo jak z normalnej poczty…

    Odpowiedz
  6. 4

    Kashka

    Przeanalizowałam statystykę ostatniego mailingu, który wysłałam z zachwalanego serwisu FRESHMAIL i odbicia miękkie stanowią już ponad 10% całości maili. Jeśli do tej samej bazy klientów wysłałam maila z własnej skrzynki pocztowej (z tą samą treścią) – dotarł do większości adresatów – wiec nie jest to problem treści (z ponad 3 tys. Rekordów w freshmail odbiło miękko ponad 300, a po ręcznym wysłaniu z własnej skrzynki miałam zwrot tylko ok. 20 szt.).

    Stąd pytanie: czy aby komercyjne filtry antyspamowe nie są uwrażliwione na mailingi wysyłane z takich serwisów jak freshmail (niezgodność nadawcy z serwerem poczowym nadawcy). Jak sobie z tym poradzić? Czy może juz czas zakupić narzędzie wasne i wysyłac mailingi z własnej domeny i własnego serwera pcoztowego?

    Zaczęłam kontaktować się z administratorami serwerów pocztowych naszych klientów. Poniżej odpowiedź jednego klienta:

    Rzeczywiście mail z godziny 2014-12-18T07:15:32 doszedł do naszego serwera pocztowego, ale uznany za spam został automatycznie odrzucony, ponieważ wysłany był z dziwnego adresu `retrl2i9w2sgyivz4advp70@bounce.freshmail.pl`, ponadto cytuję naszego administratora „Firma freshmail.pl zajmuje się wysyłanie masowych maili w kapaniach marketingowych. Jak dodam domenę freshmail.pl do białej listy to możemy zacząć dostawać tony niepotrzebnego śmiecia.”

    Czyli Freshmail przestaje być lubiany.
    I nie pomogą wyrafinowane narzedzia antyspamowe.

    Odpowiedz
    1. 4.1

      consider

      W większości dużych firm, jest ktoś taki jak Admin, który może wg własnego uznania ustawiać parametry filtrów blokujące wybrane wiadomości. Reguły mogą dotyczyć nazw domen, rozszerzeń plików, kodów używanych wewnątrz treści (linków), ilości i częstotliwości przychodzących emaili. Jeżeli ktoś prowadzi szerokie działania email marketingowe i wysyła tysiące emaili w miesiącu, wtedy musi się liczyć z tym, że jego wiadomości będą odrzucane. Są generalnie 2 metody prowadzenia email marketingu – albo robi się to we własnym zakresie, albo się tą czynność outsoursuje (np. do wspomnianej firmy na F). W pierwszym przypadku niezzbędne jest zainwestowanie we własnego specjalistę sieciowego, który będzie dbał o to, aby serwery nie trafiły na black listę (co wbrew pozorom jest bardzo możliwe i wtedy nawet normalna korespondencja z klientem X staje się niemożliwa, bo automatycznie jest traktowana jako spam). Natomiast w przypadku korzystania z firm zewnętrznych nigdy nie będzie się miało 100% dotarcia, ale z drugiej strony minimalizuje się koszty i ryzyko. Możliwym rozwiązaniem jest korzystanie z kilku aplikacji do email marketingu i porównywanie ich skuteczności. Wiadomo, że wysyłanie wiadomości z własnego konta ma największą skuteczność – ale to działa tylko do pewnego czasu, dopóki nie przekroczymy pewnej cienkiej granicy pomiędzy wiadomością a spamem.

      Odpowiedz
    2. 4.2

      Michał (GetResponse)

      Odpowiadając na pytanie – „Czy korzystać z własnej skrzynki pocztowej/serwera pocztowego czy platformy do email marketingu” – to sprawa wygląda następująco. Platformy najczęściej korzystają z dużej liczby adresów IP, które są współdzielone pomiędzy klientów. Działanie to ma na celu m.in. zapewnienie, że ruch przechodzący przez nie jest jednostajny. Z doświadczenia wiemy, że wysyłanie dużej liczby wiadomości z własnego serwera w sposób nieregularny, bez zachowania określonego schematu, może powodować zablokowanie domeny i problemy z dostarczalnością.

      To samo może zdarzyć się korzystając ze współdzielonych domen i adresów IP. Z drugiej natomiast strony, dostawcy takich systemów jak GetResponse posiadają dedykowane zespoły pracowników, którzy zajmują się tylko i wyłącznie poprawą dostarczalności i współpracą z dostawcami usług poczty elektronicznej projektując nowe rozwiązania i standardy mające na celu walkę ze spamem i nierozważnym marketingiem.

      Wysyłając z własnych serwerów musimy pamiętać o tym, że do naszych obowiązków będzie należało dbanie o reputację domeny i adresów IP oraz kontaktowanie się z administratorami, którzy mylnie blokują przesyłane wiadomości. Trzeba zatem brać pod uwagę dodatkowe koszty, które łączą się z takim rozwiązaniem. Pamiętać też warto o dodatkowych zaletach w postaci narzędzi oferowanych przez dostawców platform do email marketingu.

      Pozdrawiam serdecznie i przy okazji zachęcam do lektury naszego poradnika dot. dostarczalności – http://support.getresponse.com/pl/reports/jak-dostarczac-wiadomosci-email

      Odpowiedz
  7. 5

    Paluch

    „Żadnej z tych aplikacji nie udało się osiągnąć wiodącej pozycji na rynku”

    Ostatnio byłem na szkoleniu GetResponse i okazało się, że mają około 350 tys. klientów na całym świecie. Ostatnio też, oglądając na TVN24 galę Przedsiębiorcy Roku dowiedziałem się szokujących faktów o ich zatrudnieniu i przychodach, które są imponujące 90 mln. Tak więc, wydaje mi się, że GetResponse ma wiodącą pozycję na rynku :)

    Oczywiście jestem ich klientem, lecz nie odbiera mi to obiektywności, wręcz przeciwnie. Nie ma drugiego tak intuicyjnego systemu, tylu funkcjonalności w jednym miejscu, tak rozbudowanego API (które pozwoliło mi na pełną automatyzację wysyłek z mojego sklepu).

    Odpowiedz
    1. 5.1

      consider

      nadal podtrzymuję swoje zdanie ;) Rynek narzędzi do email marketingu jest mocno rozdrobniony – zarówno w Polsce, jak i za granicą. Taki MailChimp chwali się 7 mln klientów, inne firmy też podają często ilości klientów >1 mln (ale w sposób liczenia nie wnikam).

      Odpowiedz
  8. 6

    Piotr

    Dzień dobry, jeżeli mogę zasugerować, to prosił bym o uwzględnienie naszego softu MailerLite.pl w zestawieniu. Może się okazać bardzo konkurencyjny….

    P.S. Chętnie odpowiem na wszystkie pytania.

    Odpowiedz
    1. 6.1

      Remek

      Właśnie testuję. Podoba mi się, proste, przejrzyste, mam wrażenie, że tego szukałem ;)

      Odpowiedz
  9. 7

    Tabletoid

    A czy są może jakieś wady lub zalety tych systemów, jeśli chce się obsługiwać zarówno listy zagraniczne, jak i polskie? Mam zamiar prowadzić jeden sklep w UK, a drugi w Polsce. Waham się głównie między Freshmail i Getresponse – obiło mi się o uszy, że ten drugi ma lepszą dostarczalność dla zagranicznych odbiorców (a przynajmniej UK i Europa Zachodnia, USA).

    Odpowiedz

dodaj nowy komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

kontakt: consider (at) consider.pl © 2012-2016 CONSIDER