Już ponad 3 000 klientów ebooka. 
Ściąga z EXCELA dla każdego - SETKI przykładów funkcji otrzymasz w 3 minuty.
ZOBACZ EXCEL EBOOK >

Przykład kampanii reklamowej promującej internetowe usługi księgowe

Od czasu do czasu na skrzynkę pocztową niniejszego bloga trafiają materiały przesyłane przez agencje lub pracowników działów PR. Są to przeważnie komunikaty prasowe informujące o rozpoczęciu lub pomyślnym zakończeniu kampanii marketingowej. Wiele z tych przesyłek wzbogaconych jest o przykładowe kreacje graficzne lub linki do innych treści wspierających przebieg kampanii. Niejednokrotnie są to naprawdę ciekawe i pomysłowo zaaranżowane rozwiązania marketingowe. Dlaczego zatem ich tu nie umieszczać? W tym i w kolejnych wpisach będę starał się przedstawiać przykłady interesujących kampanii reklamowych, w tym ich: założenia, formy komunikacji, wizualizacje. Dla jasności to nie są wpisy sponsorowane – coś mnie zaciekawiło, więc opisuję.

Pierwsza kampania reklamowa, od której zacznę tę serię, została opracowana na zlecenie firmy inFakt, świadczącej usługi księgowości przez internet oraz udostępniającej aplikacje on-line wspierające małych przedsiębiorców. Ta akcja promocyjna przykuła moja uwagę z kilku powodów: po pierwsze – dotyczy firmy dotychczas mi nieznanej, po drugie – skierowana jest do jasno zdefiniowanej grupy docelowej, po trzecie – wykorzystuje liczne narzędzia marketingowe i kanały komunikacji.

Polecam też lekturę drugiego wpisu z tego cyklu, w którym opisany jest przykład akcji promocyjnej dotyczącej usług telefonii komórkowej na kartę.

[divide]

Case study: kampania reklamowa „Odklej się od papierkowej roboty” inFakt

Przedmiot promocji: usługi księgowe świadczone poprzez internet.

Cel kampanii: zaprezentowanie obecnym i przyszłym przedsiębiorcom nowego, przyjaznego dla użytkownika wymiaru księgowości internetowej oraz zachęcenie do darmowego testowania usług inFakt nawet przez 60 dni.

Grupa docelowa: osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, mikroprzedsiębiorstwa, freelancerzy, w szczególności: prawnicy, konsultanci, graficy, pracownicy IT, kurierzy i dostawcy.

Koncept: młodzi, zapracowani przedsiębiorcy nie chcą marnować swojego czasu na biurokrację, rozliczanie faktur, prowadzenie dokumentacji, dojazdy i spotkania z księgowymi, czy też wizyty w urzędach. Usługi inFakt wychodzą tym potrzebom naprzeciw.

Główne hasło:Odklej się od papierkowej roboty”. Hasło jest wsparte motywem samoprzylepnej karteczki post-it. W ramach kampanii firma promuje także nowy claim marki „Liczy się Twój biznes”. Wymienione hasła są powiązane bezpośrednio z misją firmy, którą jest ułatwianie życia obecnym i przyszłym klientom.

Czas trwania kampanii: działania marketingowe zaplanowane na 6 miesięcy.

Kanały komunikacji:

  • internet –  do promocji zaangażowano m.in. znanych z mediów i blogosfery przedsiębiorców, korzystających z usług inFakt.pl. Dla każdej z konkretnych grup docelowych opracowano oddzielny testimonial w formie video [przykład na końcu wpisu], który pojawia się m.in. na dedykowanej stronie docelowej stworzonej dla każdej z grup, tj.: a) grafików/designerów/ludzi marketingu i mediów/ b) kurierów i dostawców /c) prawników i osób świadczących usługi konsultingowe/ d) informatyków/programistów/ludzi sektora IT.
  • social media –  w działaniach marketingowych poprzez narzędzia społecznościowe wykorzystany jest profil inFakt.pl oraz fan-page „Księgomość”, który pełni funkcję „społecznościowego super-doradcy” dla obecnych i potencjalnych klientów firmy. Fa-page ten w ciągu kilku lat swojego istnienia polubiło prawie 9 tys. osób.
  • prasa, outdoor (nie widziałem przykładów, zatem nie opisuję)

Autor idei kreatywnej kampanii reklamowej: agencja GONG. Zakup mediów: Marketing Wizards. Wsparciem PR: SAROTA PR.

[divide]

Wiele ciekawych narzędzi marketingowych znajdziemy również na stronie głównej inFakt.pl. Funkcjonują one niezależnie od omawianej kampanii reklamowej, ale razem tworzą spójny obraz strategii marketingowej obranej przez inFakt. Widać, że firma mocno postawiła na działania typu content marketing; udostępniania ona naprawdę spore ilości materiałów edukacyjnych, które są ściśle powiązane tematycznie z oferowanymi usługami, a także dopasowane do ich odbiorców. Warto przy tym podkreślić jedną rzecz, wszystkie tworzone treści są starannie dopracowane, i widać, że ktoś dba o ich jakość i aktualność. W porównaniu z dokonaniami innych firm w tym względzie widać pozytywną różnicę. Warto zwrócić uwagę na:

Blog z licznymi poradami dotyczącymi podatków,  księgowości, ZUSu, itd. Nowe wpisy pojawiają się z dość dużą częstotliwością (nawet 3-4 w tygodniu).  Poruszane są tam bieżące tematy, o które pytają użytkownicy, jak również omawiane są ostatnie zmiany w prawie.

Serwis Youtube – standardowe teksty na blogu i facebookku wzbogacane są  przez materiały edukacyjne w formie video (inFakt TV), na stronie firmy w serwisie youtube znajdziemy obecnie ponad 100 filmów w formie krótkich poradników.

FAQ – liczne pytania i odpowiedzi dotyczące praktycznych aspektów korzystania z aplikacji udostępnionych przez firmę.

Forum – miejsce na zadawanie pytań i zgłaszanie sugestii przez samych użytkowników.

Referencje – liczne rekomendacje użytkowników przedstawiających się z imienia i nazwiska. Dodatkowo sama firma wspiera się w komunikacji bardzo silnymi brand’ami; komunikowane jest m.in. partnerstwo z: Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce, PZU, mBankiem.

Newsletter – można zapisać się na newsletter, dzięki któremu na bieżąco jest się informowanym o nowych wpisach na blogu.

E-booki – na stronie www udostępnionych jest 8 darmowych ebooków; są one możliwe do pobrania po zostawieniu swoich danych kontaktowych. Wybrane tematy poruszane przez ebooki to m.in.: Jak założyć firmę?, Jak samodzielnie  poprowadzić księgowość?, Przewodnik dotyczący samozatrudnienia.

[divide]

Przykładowy „testimonia”l video wspierający kampanię reklamową:

[mom_video type=”youtube” id=”AutsPI53dNA”]

Przykłady wizualizacji:

[image src=”https://consider.pl/wp-content/uploads/2013/12/1472004_10152038084195837_1945348557_n.jpg” title=”Kampania reklamowa ” lightbox=”yes” align=”center” image width=”500″ ]

[image src=”https://consider.pl/wp-content/uploads/2013/12/landing_page_infakt_2czesc.jpg” title=”Kampania reklamowa przykład” lightbox=”yes” align=”center” image width=”500″]

[image src=”https://consider.pl/wp-content/uploads/2013/12/infakt_grafika1.jpg” title=”Kampania reklamowa przykład” lightbox=”yes” align=”center” image width=”500″]

Pytanie...
Korzystasz z EXCEL lub PowerPoint?
Poznaj setki praktycznych przykładów!
500 funkcji Excel + 500 slajdów PowerPoint

Zobacz podręcznik =>

1 komentarz do “Przykład kampanii reklamowej promującej internetowe usługi księgowe”

  1. „Dlaczego zatem ich tu nie umieszczać?”
    Miło to słyszeć, bo właśnie przymierzam się do własnej kampanii reklamowej. Od lat zawodowo zajmuję się turystyką w ogólności, a działaniami promocyjnymi w szczególności. Hobbistycznie natomiast interesuję się promowaniem regionalnych walorów historyczno-kulturowych, które wyraźnie przegrywają na tle turystyki komercyjnej. Przedstawienie w nowej, atrakcyjnej formie tematów wydających się nie być do tego stworzonymi, uważam za ciekawe wyzwanie. Poza tym adaptacja narzędzi i taktyk nowoczesnego marketingu do takich „surowych” jeszcze obszarów działania wydaje się być znaczenie bardziej twórcze, niż odtwórcze.
    W tym celu konstruuje nową markę, która wypromuje tradycyjne wzorce we współczesnej modzie i sztuce. Z chęcią więc, gdy tylko bieżące zamówienia i obowiązki zawodowe pozwolą mi na dopracowanie strategii marketingowej i metod jej wdrożenia, prześlę ją na skrzynkę. Nawet jeśli moja koncepcja kampanii reklamowej nie wciągnie Cię tak samo, jak ta powyżej, to zawsze jestem ciekaw opinii profesjonalisty patrzącego na sprawę z innej perspektywy:)
    A co do artykułu, to oferta kampanii reklamowej inFakt, jest w moim przypadku bardzo interesująca. Wykorzystuje szeroki zakres kanałów komunikacji z klientem, które działają równolegle. Ma to duże znaczenie, gdy celem marketingowym jest zwiększenie rozpoznawalności marki lub wprowadzenie nowego produktu/usługi. Z pewnością mają też ściśle określoną ścieżkę, budującą kolejne etapy zaangażowania klienta? Tu chyba trzeba zapytać u źródła.
    Twój wpis dobrze obrazuje zamysł takiej kampanii marketingowej, dlatego chętnie będę go udostępniał jako godną polecenia inspirację:)

    Odpowiedz

Skomentuj Lech Anuluj pisanie odpowiedzi

X