X

Storytelling, czyli jak ubrać markę w historię

Jak uczynić dany przekaz ciekawszym? Konwencjonalny sposób prezentacji polegający na samym wymienianiu faktów (w postaci tzw. bullet points) jest w takim samym stopniu prosty, co potwornie nudny. Dlatego swego czasu w głowach marketingowców zajmujących się content marketingiem narodziła się koncepcja tworzenia historii dla zadanego tematu. Jest to tzw. storytelling. Polega on na zamianie treści, które chcemy przekazać, w opowiadanie – posiadające swój początek, rozwinięcie i zakończenie.

Ale czy to wystarczy by uskutecznić przekaz i uczynić go bardziej zapadającym w pamięć? Nie do końca. Jest jeszcze parę elementów dobrego storytellingu, o których warto pamiętać:

  • Za całą historią powinien kryć się jeden, jasno zdefiniowany, główny przekaz, która ma pozostać w głowach odbiorców,
  • Niezbędne jest dokładne zaplanowanie całego scenariusza opowiadania, aby wszystko stanowiło całość, a nie sumę luźno powiązanych części,
  • Zadbaj o elementy przyciągające uwagę, w tym np.:  niespodziewane zwroty akcji, elementy dramatyzmu, stwórz ciekawych „bohaterów” z osobowością, itd.,
  • Posługuj się żywymi opisami i wzbogacaj je stosownymi wizualizacjami,
  • Pamiętaj, że odwoływanie się do faktów i liczb wzmacnia wiarygodność,
  • Kluczem do sukcesu jest zawsze dostosowanie formy (film, infografika, prezentacja, artykuł)  i treści opowiadania do jego odbiorców.

Poniżej załączam doskonały przykład wykorzystania storytellingu w brand marketingu. W tym przypadku cała historia została opowiedziana za pomocą slajdów. Marka Coca Coli Zero została tutaj przedstawiona w sposób, w który mało kto by się spodziewał. I o to właśnie w tyn całym storytellingu chodzi.

Storytelling przykład

Jeszcze na koniec szybkie pytanie...
Korzystasz z EXCEL lub PowerPoint?
Poznaj Naukę na przykładach!
500 funkcji Excel + 500 slajdów PowerPoint

Zobacz podręcznik =>

Dodaj komentarz