X

Rola mediów społecznościowych w biznesie

Wśród całego natłoku komunikatów, wychwalających pod niebiosa znaczenie mediów społecznościowych w biznesie, można też znaleźć opinie, które podchodzą do całego tematu z większym dystansem. Nie ukrywam, że te wydają mi się o wiele ciekawsze.

Firmy masowo zakładają swoje profile na facebooku. Nie przykładają jednak przy tym większej uwagi do tego, czemu ma to służyć. Koniec końców, połowa profili firmowych ogranicza się do: wrzucenia paru zdjęć, przeklejenia kilku newsów, zorganizowania jakiegoś konkursu lub poinformowania wszem i wobec, że dziś znów jest piątek. Nawet w przypadku, gdy facebook ma być tylko kolejnym miejscem na działania SEO (wrzucanie linków), to w takiej formie nie okaże się zbyt pomocnym.

To co potrzebuje firma to nie wysoka ilość fanów na profilu, lecz rosnąca baza stałych klientów. A tutaj media społecznościowe nie są celem samym w sobie, tylko narzędziem. Są sposobem na dialog z klientami, dzięki któremu istnieje możliwość poznania ich opinii, odczuć, potrzeb. Brzmi jak kolejny marketingowy bełkot. I tak jest. Bo to są podstawy, o których wielu marketerów zapomina.

Firmy, które nie są otwarte na dialog z klientami lub wręcz się go obawiają (kasowanie nieprzychylnych komentarzy) nie powinny tracić pieniędzy i czasu na rozwój narzędzi społecznościowych. Zamiast tego powinny korzystać z innych sprawdzonych metod promocji i sprzedaży.

O roli dialogu z klientami oraz o tym, jaką funkcję pełnią przy tym media społeczniościowe, dowiecie się z poniższej prezentacji. Rozsądne podejście.

Dodaj komentarz


Kurs z Excela - samouczek HIT!

⇒ 500 przykładów funkcji ⇒ zadania z rozwiązaniami ⇒ triki i wskazówki

SPRAWDŹ 

i pobierz fragment za darmo