David Ogilvy, zwany często „ojcem reklamy”, to twórca niezapomnianych kampanii i założyciel jednej z najbardziej znanych firm reklamowych. Mało kto jednak wie, że zaczynał on swoją karierę jako sprzedawca. A wprost rzecz ujmując, jako zwykły domokrążca. Te doświadczenia posłużyły mu potem w reklamie. Gdyż jak sam to celnie ujmuje: „w reklamie nie chodzi o nic innego jak o sprzedaż”.
Sprzedaż według D. Ogilvy
Główna zasada jest prosta – z im większą ilością potencjalnych klientów się kontaktujesz, tym rozpoczynasz więcej tematów sprzedażowych i jesteś bliżej konkretnych zamówień. Jednak to o czym warto pamiętać jest to, że w sztuce pozyskiwania klientów nie można mylić ilości z jakością.
A czym jest ta jakość?
Przede wszystkim chodzi tu o wiarę w produkt, który się sprzedaje. Nie można przekonywać innych do zakupu, jeżeli samemu nie jest się przekonanym o zaletach danego towaru. A stanie się to dopiero wtedy, gdy będziemy w stanie go przedstawić przy pomocy jednej obietnicy dawanej klientowi. Obietnica ta powinna być jednak wystarczająco mocna, fascynująca oraz unikalna.
Więcej trafnych porad dotyczących sprzedaży znajdziecie w poniższej prezentacji.
Pytanie...
Korzystasz z EXCEL lub PowerPoint?
Poznaj setki praktycznych przykładów!
500 funkcji Excel + 500 slajdów PowerPoint