Co decyduje o tym, że jedno działanie marketingowe w internecie odnosi lepsze rezultaty, niż inne? Można każdą kampanię rozłożyć na czynniki pierwsze, a następnie przeanalizować tysiące danych i wskaźników. Można też przeprowadzić mini badania, aby określić, które z elementów danej kreacji mają największy wpływ na sprzedaż. I tak dalej, i tak dalej.
Ale z czasem kolejne próby i wyniki nauczą nas tylko większej pokory do rynku. Nie wszystko bowiem daje się na nim racjonalnie wytłumaczyć, wiele „pewników” okazuje się wielkim rozczarowaniem, a pomysły, którym nikt nie dawał nawet cienia szans, odnoszą niespodziewany sukces.
Dlatego tak istotne jest eksperymentowanie. Cały czas należy testować nowe rozwiązania: nowe układy grafiki i tekstu, sposoby i formy komunikacji, metody ofertowania. Ale też takie testowanie nie jest wcale proste, bo to, czego potrzebujemy to nauczenie się poznawać krańcową korzyść z każdej zmiany, jaka została zaimplementowana i poddana analizie. Mówiąc dokładniej, końcowym celem prac jest zbadanie, jak dana modyfikacja kampanii przedkłada się na generowane przychody. Pomiar efektywności jest zarówno końcem jednych, jak i wstępem do planowania kolejnych działań marketingowych.
Eksperymenty kosztują, ale są niezbędne do osiągnięcia jeszcze lepszych wyników. Brak spójnej strategii w obszarze digital marketingu może natomiast doprowadzić do niepotrzebnych kosztów, i zmian, które mogą okazać się zgubne dla poziomu generowanych przychodów.
Pytanie...
Korzystasz z EXCEL lub PowerPoint?
Poznaj setki praktycznych przykładów!
500 funkcji Excel + 500 slajdów PowerPoint