Content marketing kojarzony jest zazwyczaj z rynkiem B2B. To tam świętuje on triumfy, jako skuteczne narzędzie marketingowe, umożliwiające wyjście poza dotychczasowe formy komunikacji. Jednakże wiele przykładów content marketingu znajdziemy także w obszarze B2C. Są to często bardzo szerokie kampanie marketingowe, których budżety kilkukrotnie przekraczają koszty analogicznych akcji kierowanych do klientów biznesowych.
Wszyscy poszukują informacji, jedni w celach zawodowych, a inni na użytek prywatny. Trudno się zatem dziwić, że firmy zaczęły na masową skalę tworzyć treści, które mają jeden cel – wzbudzić ciekawość i przyciągnąć potencjalnych klientów. Content marketing, czy też marketing treści, jak go zwą jednostki nieprzychylne zagranicznym zapożyczeniom słownym, rozwija się więc w najlepsze.
Można wyliczyć obecnie wiele form i rodzajów content marketingu. Nie ma chyba firmy, która by nie mogła zastosować tej techniki promocji. Jak spojrzy się na parę przykładowych kampanii, wtedy szybko się okazuje, że do sukcesu nie jest konieczne wcale, aby przygotowywane treści były ściśle powiązane z oferowanymi produktami. Czasami wystarczy tylko szczypta kreatywności, poczucia humoru i wyjście poza schematy myślowe (np. kampania „will it blend” lub „gummy bear„).
Content marketing może obejmować szeroką tematykę problemów oraz być skierowany do różnorodnej grupy odbiorców. Wystarczy tylko spojrzeć na kilka opracowań, zawierających przykłady wykorzystania content marketingu, aby dostrzec możliwości tej formy komunikacji.
Bardzo ciekawym opracowaniem w języku polskim jest raport przygotowany przez firmę LeadBullet i udostępniony na stronach IAB. Nosi on tytuł „Content marketing, zobacz jak robią to najlepsi”. Znajdziemy tu 15 ciekawych przykładów działań typu content marketing. Każdy z nich jest krótko opisany oraz poddany próbie oszacowania jego efektów (statystyki z najpopularniejszych portali społecznościowych, ilość użytkowników i backlinków).
Cały raport zakończony jest kilkoma poradami praktycznymi, które mogą okazać się bardzo przydatne dla tych osób, które dopiero planują rozpoczęcie tego rodzaju działań marketingowych. Wśród firm z ofertą B2C zostały uwzględnione w zestawieniu m.in.: P&G (Home Made Simple),Unilever (The Adrenalist), L’Oreal (MakeUP), Southwest (Blog), Sony (PlayStation Blog), Starbucks (CoffeeHouse).
Na poniższej prezentacji znajduje się kolejnych kilka przykładów content marketingu, a pod nią znajdzecie link do strony, gdzie jest możliwość pobrania całego ebooka, opracowanego przez Content Marketing Institute, z zestawieniem 100 przykładów. Pokazane są w nim próbki materiałów przygotowanych przez takie firmy jak: F-Secure, Nike, LEGO, Ford, SAP, Red Bull, Intel, Oracle, Kraft.
Cały materiał jest dostępny do pobrania pod poniższym linkiem:
Kolejne przykłady content marketingu są dostępne: tutaj i tutaj.
Pytanie...
Korzystasz z EXCEL lub PowerPoint?
Poznaj setki praktycznych przykładów!
500 funkcji Excel + 500 slajdów PowerPoint
Content is King, but Linking is Queen. Sam content marketing bez ściągnięcia ruchu niewiele da. Jednak bez dobrego contentu ruch nie da absolutnie nic.