Powiązane wpisy

3 Comments

  1. 1

    Juliusz99

    O, a ja takiego wpisu / porad właśnie potrzebuję.W pracy robi się nieznośnie, komunikacja leży… Trzeba coś z tym zrobić, dla własnego dobra :)

    Odpowiedz
  2. 2

    Robert Wąsik

    Ja tylko co do liczb… Owszem, najczęściej podaje się je zupełnie z czapy, ale te, które bazują na rzekomo przeprowadzonych badaniach też są zwykle do kitu. Bo statystyka to nie jest coś, co wypluwa mi jakiś program do analizy ruchu, analizy sprzedaży czy inny CRM – statystyka to obliczenia i bez doboru odpowiedniego testu, obliczenia wielkości grupy, zaplanowania testów to wszystko nie ma znaczenia. Nie wystarczy zestawienie dwóch liczb i stwierdzenie, że jedna jest większa od drugiej, bo statystycznie wcale mogą się one nie różnić.

    Akurat ja mam najczęściej do czynienia z ludźmi, którzy za “wyniki” uznają jakieś liczby z GA albo GSC czy Piwika, ale w żadnym z tych przypadków nie ma nawet mowy o testach. Wszystkie te programy wypluwają jakieś procenty, jakieś wartości, ale w żadnym przypadku nie ma tam testu statystycznego, nie ma nawet określonej próby badawczej, nie ma po prostu niczego. Używanie takich argumentów do przekonania kogoś do swoich racji nie jest w niczym lepsze od rzucania losowymi liczbami. Mało tego, bywa gorsze, bo wytwarza w mówcy przekonanie, że coś wie.

    Odpowiedz
  3. 3

    Gabi

    Ja tylko podziękuję za ten wpis. Daje do myślenia…

    Odpowiedz

dodaj nowy komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copyright © CONSIDER.PL


Kurs z Excela - samouczek HIT!

⇒ 500 przykładów funkcji ⇒ zadania z rozwiązaniami ⇒ triki i wskazówki

SPRAWDŹ 

i pobierz fragment za darmo