X

UX – user experience dla opornych

W ostatnim okresie w mediach okołomarketingowych pojawiają się dosyć często dwa skróty UX (user experience) i CX (customer experience). Oba terminy są dosłownie rozkładane na czynniki pierwsze, a rozwiązania zbudowane w oparciu o te metodyki sprzedawane w rozmaitej postaci do firm. Mówiąc krótko, interes się kręci. Ale co właściwie oznaczają te nowe modne literki UX i CX?

Customer experience (CX) opisuje sumę doświadczeń klienta w trakcie wszystkich kontaktów (wizyta w sklepie, telefon na infolinię, itd) z dostawcą produktów lub usług. Szerzej o zarządzaniu doświadczeniami klientów pisałem już w jednym z wpisów. Natomiast user experience (ang. “doświadczenie użytkownika”), w skrócie UX, według prostej definicji z wikipedii to termin opisujący całość wrażeń jakich doświadcza użytkownik podczas korzystania z produktu. W wielu przypadkach te dwa pojęcia zachodzą na siebie lub wręcz są używane zamiennie.

Tych, którzy chcą poznać, czym naprawdę jest i jaką rolę odgrywa projektowanie doświadczeń użytkowników (UX) zachęcam do przejrzenia poniższej prezentacji. 122 slajdy, ale lektura nie zajmuje dłużej niż 15 min. Prosty język, konkrety podane w przejrzystej formie i przy wykorzystaniu licznych przykładów.

Dodaj komentarz


Kurs z Excela - samouczek HIT!

⇒ 500 przykładów funkcji ⇒ zadania z rozwiązaniami ⇒ triki i wskazówki

SPRAWDŹ 

i pobierz fragment za darmo