Już ponad 3 000 klientów ebooka. 
Ściąga z EXCELA dla każdego - SETKI przykładów funkcji otrzymasz w 3 minuty.
ZOBACZ EXCEL EBOOK >

UX – user experience dla opornych

W ostatnim okresie w mediach marketingowych pojawiają się dosyć często dwa skróty UX (user experience) i CX (customer experience). Oba terminy są dosłownie rozkładane na czynniki pierwsze, a rozwiązania zbudowane w oparciu o te metodyki sprzedawane w rozmaitej postaci do firm. Mówiąc krótko, interes się kręci.

Ale co właściwie oznaczają te nowe modne literki UX i CX?

Customer experience (CX) opisuje sumę doświadczeń klienta w trakcie wszystkich kontaktów (wizyta w sklepie, telefon na infolinię, itd) z dostawcą produktów lub usług. Szerzej o zarządzaniu doświadczeniami klientów pisałem już w jednym z wpisów.

Natomiast user experience (ang. „doświadczenie użytkownika”), w skrócie UX, według prostej definicji z wikipedii to termin opisujący całość wrażeń jakich doświadcza użytkownik podczas korzystania z produktu. W wielu przypadkach te dwa pojęcia zachodzą na siebie lub wręcz są używane zamiennie.

Tych, którzy chcą poznać, czym naprawdę jest i jaką rolę odgrywa projektowanie doświadczeń użytkowników (UX) zachęcam do przejrzenia poniższej prezentacji. 122 slajdy, ale lektura nie zajmuje dłużej niż 15 min. Prosty język, konkrety podane w przejrzystej formie i przy wykorzystaniu licznych przykładów.

Pytanie...
Korzystasz z EXCEL lub PowerPoint?
Poznaj setki praktycznych przykładów!
500 funkcji Excel + 500 slajdów PowerPoint

Zobacz podręcznik =>

Dodaj komentarz

X