X

Szkolenie: myślenie krytyczne (critical thinking) w biznesie

Zasady myślenia krytycznego zdobywają coraz większą popularność w Polsce. I nie ma co się dziwić, gdyż zagranicą szkolenia z tematyki critical thinking od lat cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. Powód tego jest prosty. Wiedza z zakresu critical thinking jest niezmierne opłacalna w biznesie.

Szkolenie z myślenia krytycznego rozwija umiejętność prawidłowego rozumowania oraz racjonalnego postrzegania rzeczywistości. Myślenie krytyczne poszerza horyzonty, pomaga spojrzeć na poszczególne zadania z różnych perspektyw, a także pozwala lepiej dobrać rozwiązanie do zadanego problemu.

Dlatego z myślą o pracownikach działów biznesowych oraz IT stworzyłem Kurs Analitycznego Myślenia. Jest to program kompleksowo poruszający tematykę myślenia krytycznego. Termin „myślenie krytyczne” nie dla wszystkich jest zrozumiały (i może budzić wątpliwości co do poruszanych tam tematów), dlatego też samo szkolenie mówi o analitycznym myśleniu, które jest pojęciem tożsamym.

Szkolenie to obejmuje szereg zagadnień przydatnych w pracy zawodowej. Wsparte są one licznymi przykładami praktycznymi. Tak, aby kursanci mogli czerpać wymierne korzyści z przedstawianej tam wiedzy i omawianych technik rozumowania.

Szkolenie kształcące umiejętności myślenia krytycznego przygotowane zostało w formie kursu online, tak aby każdy mógł w swoim tempie przyswoić przedstawiany tam obszerny materiał oraz zrealizować zadania praktyczne.  

Myślenie krytyczne – program szkolenia

Kurs Analitycznego Myślenia – tj. szkolenie rozwijające myślenie krytyczne składa się z 11 modułów. Więcej na temat tego szkolenia znajdziesz na stronie z pełnym opisem kursu myślenia krytycznego. Tam również możesz zapisać się na kolejną jego edycję.

Dla firm przygotowana jest specjalna oferta szkoleniowa – szczegóły w zamieszonym na stronie pliku PDF z ofertą, jak również pod adresem email: sklep@consider.pl

Oto pokrótce opis poszczególnych lekcji. Wszyscy kursanci otrzymują dostęp do materiałów PDF prezentowanych podczas kursu, aby móc do nich w każdej chwili wrócić.

Moduł 1. Analityka i analityczne myślenie – wprowadzenie

Dlaczego warto rozwijać umiejętność analitycznego myślenia i kiedy się one przydają? Czym jest analityka, analityczne myślenie oraz analizowanie? Jakie konkretne umiejętności składają się na analityczne myślenie i jakie są konsekwencje nieanalitycznego myślenia? Czym jest myślenie krytyczne (critical thinking) i jak prowadzić według niego rozumowanie?

Moduł 2. Metody rozwiązywania problemów

Czym jest myślenie indukcyjne a czym jest myślenie dedukcyjne. Kiedy używa się każdego z nich? Jakie są praktyczne techniki systematyzujące pracę analityczną i rozwiązywanie problemów? Czym jest i jaką praktyczną rolę odgrywa problem-framing? Jak zbierać informacje, jak je filtrować i weryfikować? W jaki sposób samodzielnie rozwijać analityczne myślenie i myślenie krytyczne?

Moduł 3. Warsztat analityczny – podstawowe pojęcia i reguły

Jakie są uniwersalne reguły i zależności wykorzystywane w analityce? I jak je przenieść na praktyczne aspekty biznesowe? Co kryje się za częstymi terminami używanymi w biznesie? Czym jest prawdopodobieństwo, a czym jest przypadkowość?

Moduł 4. Praktyczne techniki analityczne.

Jak wygląda naukowy schemat pracy badawczej? Jak wyglądają praktyczne techniki docierania do …rozwiązania, prawdy, informacji? Jakie metody można wykorzystać w konkretnych sytuacjach biznesowych?

Moduł 5. Analityczne nowe spojrzenie. Kreatywność oraz innowacja.

Jakie znaczenie ma umiejętność adaptacji? O co chodzi z tą kreatywnością? Jakie techniki myślowe pobudzają pomysłowość oraz innowacyjne myślenie? Co nas hamuje przed tworzeniem nowych rozwiązań i co zrobić, aby tak nie było?

Moduł 6. Jak sprzedać swoje pomysły – argumentacja i zasady skutecznego przekazu.

Myślenie krytyczne kształci skuteczną argumentację. W tej lekcji nauczysz się: jak budować argumentację? Jakie są techniki wspomagające argumentację? Dlaczego same argumenty nie wystarczają w przekonywaniu? Jak zmienić czyjejś zdanie? Czym jest skuteczny przekaz i jak powinien on wyglądać?

Moduł 7. Konstrukcja narracji i sztuka opowiadania historii.

Jak skutecznie prezentować swój sposób myślenia, aby był zrozumiany przez innych? Jak przekazywać swoją argumentację w bardziej atrakcyjny sposób? Na czym polega idea storytellingu i kiedy się ona przydaje? Kto wykorzystuje nowe techniki narracji?

Moduł 8. Dyskusje spory konfrontacje — jak należy sobie radzić?

Myślenie krytyczne oraz inne spojrzenie na dane zagadnienia może rodzić spory. W tym module dowiesz się: dlaczego rodzą się konflikty i co ma na nie wpływ? Czym jest prawda? A czym względność? Na czym polega zarządzanie zmianą? Jak stawić czoła pojawiającym się obiekcjom?

Moduł 9. Częste pułapki i błędy w rozumowaniu. Jak zapewnić poprawność rozumowania?

Dowiesz się tu, że warto uczyć się na błędach …ale najlepiej tych cudzych Jakie są najczęstsze błędy w rozumowaniu i dlaczego je popełniany? Jak być świadomym pułapek? Z czego wynikają niektóre zachowania prowadzące do błędów?

Moduł 10. Nowe metody analityczne – sztuczna inteligencja, algorytmy i machine learning.

W jakim kierunku rozwija się analityka i jakie są „inne” podejścia znajdowania prawidłowości w danych? Czym jest sztuczna inteligencja, a czym jest uczenie maszynowe? Na czym polega modelowanie danych? Kiedy modele danych się przydają, a kiedy nie? Dlaczego algorytmy to nie jest czarna magia – ale raczej rzemieślnicza praca?

Moduł 11. Zdobywanie danych – badania rynkowe – jak tworzyć i czytać.

W jaki sposób można pozyskiwać informacje rynkowe? Kiedy warto przeprowadzić badania rynkowe? Jak należy realizować badania? – aspekty praktyczne Jakie są techniki prowadzenia badań? Jak analizować wyniki badań? Co powoduje największe kłopoty w interpretacji danych

kurs online
Myślenie krytyczne szkolenie dla firm