Mapa myśli – opis narzędzia, sposoby pracy, przykłady

Mapa myśli to narzędzie multi-funkcjonalne, a przy tym niezmiernie proste w użyciu. Wokół mapy myśli powstała obszerna otoczka teoretyczna, która szczegółowo omawia idee jej powstania i wylicza liczne jej zalety. Aby promować to rozwiązanie przeprowadzono nawet szereg badań i eksperymentów, których zadaniem było potwierdzenie pozytywnego wpływu, jaki daje wykorzystywanie mapy myśli w nauce i pracy. … Czytaj dalej

10 mylnych przekonań o marketingu i handlu, które czas zweryfikować

popularne mity w marketingu

W marketingu i handlu liczy się innowacyjność, konsekwencja, „timing”, umiejętność racjonalnej oceny skuteczności podejmowanych działań oraz … bardzo wiele innych rzeczy. Jak już pisałem na łamach tego bloga, w marketingu trudno się doszukiwać stałych i uniwersalnych reguł, które będą się sprawdzały niezależnie od sytuacji. Więcej w długim okresie zyskują firmy, które w pewnym momencie zdecydowały … Czytaj dalej

Online marketing b2b – możliwości i bariery dla firm

digital marketing b2b e-commerce

Istnieje pewna pula schematów realizacji online marketingu B2B – tj. marketingu skierowanego do firm. Oczywiście te schematy podlegają modyfikacjom czy rozbudowie. Pojawiają się nowe możliwości reklamowe i pewne strategie zyskują na popularności, a inne w tym samym czasie tracą. Ale trudno obecnie o szybkie i łatwe rozwiązania. To już nie czasy, kiedy niewielkim wysiłkiem można … Czytaj dalej

Szybkie rozwiązywanie problemów biznesowych – metody fast track, action plan oraz quick wins

szybkie rozwiązywanie problemów

Czas to zasób nieodnawialny. Każdy dzień to koszt. Dlatego w biznesie oczekuje się, aby wyniki były widoczne natychmiast – w ciągu paru dni lub najpóźniej tygodni. Czas wdrożenia bywa ważniejszy od jakości. Co odbywa się ze świadomością potencjalnych negatywnych konsekwencji z tego wynikających. Liczy się szybkie rozwiązanie problemu. I takie nieco ryzykowne podejście bywa, że … Czytaj dalej

Analiza sprzedaży – jak szukać obszarów dla wzrostów

raport sprzedazy

Analiza sprzedaży to opracowanie, którego zadaniem jest pokazanie wyników sprzedaży z szerszej perspektywy. To uzupełnienie standardowych raportów o dodatkowe wymiary oraz informacje, dzięki którym możliwe jest wskazanie nowych działań lub zmian w procesach sprzedaży. Proste raporty sprzedażowe są zazwyczaj przygotowywane (a coraz częściej automatycznie generowane w aplikacjach BI) codziennie, ewentualnie tygodniowo lub miesięcznie, zależnie od … Czytaj dalej

Zarządzanie produktem – jakie błędy są popełniane przy wprowadzaniu nowej oferty handlowej

Wprowadzenie przez firmę do sprzedaży nowej oferty handlowej (tj. nowej kategorii produktów, usługi) to za każdym razem wyjątkowy projekt. Jedne przedsiębiorstwa realizują takie przedsięwzięcia kilka razy w roku, w innych przypadkach zmiany w oferowanym portfolio handlowym następują znacznie rzadziej. Jednak za każdym razem taki projekt wiąże się ze sporym ryzykiem, które … wypadałoby zminimalizować. Niestety … Czytaj dalej

Gra na giełdzie – rzeczywistość vs teoria handlu akcjami

Tym razem wpis poświęcony nieco odmiennemu rodzajowi handlu – przyjrzymy się rynkowi akcji. Jak wiadomo, handlować można towarami, można też akcjami spółek. Jednakże akcje to dość specyficzny „produkt”. Z jednej strony obrót nimi rządzi się klasyczną zasadą handlu – kupić taniej i sprzedać drożej; z drugiej strony gra na giełdzie ma swoją unikalną specyfikę.

Czytaj dalej

Popularne pojęcia marketingowe, handlowe, biznesowe – lista plus definicje

pojecia biznesowe

W jednym z poprzednich wpisów przedstawiłem długą listę skrótów używanych na gruncie biznesowym – a szczególnie w marketingu i sprzedaży. Czas teraz na kolejny spis, tym razem pojęć marketingowych, handlowych oraz tzw. buzzword’ów, które nieustannie pojawiają się przy licznych okazjach i w różnych kontekstach. Wiele z podanych niżej pojęć zostało już wcześniej szerzej opisanych na … Czytaj dalej

X