Jak napisać brief?

Tym razem parę słów na temat podstawowej, oficjalnej formy komunikacji pomiędzy firmą a agencją zewnętrzną. Mowa oczywiście o tzw „briefie”. Zwykle od niego się zaczyna, gdy zamierzamy zlecić prace podwykonawcy. Brief odgrywa często bardzo istotną rolę w projektach marketingowych. Zwłaszcza, gdy współpraca z daną firmą realizowana jest po raz pierwszy. Odpowiednie jego przygotowanie zaowocuje tym, … Czytaj dalej

Analiza wyników ankiety – jak napisać raport z badania – przykłady i szablon excel

Analiza ankiety to wieloetapowy proces, którego zwieńczeniem jest syntetyczny raport. Raport z wynikami ankiety jest dokumentem, którego zadaniem jest przedstawienie w sposób pełny i obiektywny informacji zebranych podczas badania. W raporcie tym prezentujemy wszystkie wyniki, które udało się zebrać – nawet jak wydają się one mniej istotne. Do dobrego raportu z badania wraca się co … Czytaj dalej

Customer Experience Management – doświadcz różnicę

Co wpływa na decyzje konsumentów? Czy kluczowym elementem jest wyłącznie cena i sam produkt? A jeżeli nie, to co jeszcze? Istnieje szereg teorii marketingowych, które opisują zachowanie klientów i wskazują obszary, na które trzeba zwrócić uwagę, aby zdobyć przewagę konkurencyjną. Jedną z nich jest Customer Experience Management (CEM) – zarządzanie doświadczeniami klientów. Według wielu specjalistów … Czytaj dalej

Insight konsumencki

Ile osób, tyle ekspertów – każdy wie najlepiej, jak powinien wyglądać produkt, jak należy go pozycjonować na rynku, a także w jaki sposób komunikować. Jako marketingowcy, nieraz słyszymy frazy typu „ja, i wszyscy moi znajomi..” robimy tak …, lubimy to …, korzystamy z tego. Czy takie opinie są wiarygodne? Nie do końca. Gdyż, jakby ujęli … Czytaj dalej

Cold calling – sprzedaż najtrudniej zacząć

Sytuacja, w której firma jest na tyle dobrze rozpoznawalna, że sprzedaż opiera się wyłącznie na zapytaniach przychodzących z zewnątrz jest niezmiernie rzadka. Jak długo możliwe jest utrzymanie takiego stanu to oddzielny temat. Zdecydowana większość firm zmuszona jest do wykazywania zdecydowanie większej aktywności, niż tylko oczekiwanie na wiadomość z zapytaniem o ofertę od klientów. Na wysoce … Czytaj dalej

Sprzedaż do firm, czyli skąd wziąć bazy B2B?

Ponad 1,8 mln działających w Polsce firm to łakomy kąsek. Ale skąd wziąć o nich wiedzę i jak pozyskać do nich dane kontaktowe? Gdy nasza działalność na rynku B2B nie wymaga segmentacji i ofertę kierujemy do wszystkich przedsiębiorstw (np. artykuły biurowe, usługi telefoniczne) sytuacja wydaje się prosta. Większe trudności pojawiają się w momencie, gdy posiadamy … Czytaj dalej

13 sposobów na to, jak zwiększyć atrakcyjność oferty handlowej

budowa oferty handlowej

W większości firm działających w tak zwanym segmencie B2B, w procesie sprzedaży występuje etap, który polega na wysłaniu oferty handlowej. W zależności od sytuacji przyjmuje ona postać prostej tabelki – towar, ilość, cena, lub też jest nieco bardziej złożonym dokumentem, który oprósz wymienionych powyżej informacji zawiera również szereg dodatkowych danych. I o tym drugim rodzaju … Czytaj dalej

10 funkcji Excela, które warto znać – przydatne triki dla analityków danych

W tym artykule: poznasz kilka, praktycznych funkcji w Excelu, które przydają się w codziennej pracy z arkuszami kalkulacyjnymi; możesz samodzielnie przećwiczyć prezentowane funkcje – wystarczy pobrać plik Excel z opisywanymi przykładami. Chciałbym podzielić się z Wami kilkoma funkcjami Excel, z których dosyć często korzystam i które według mnie znacząco ułatwiają pracę. We wpisie znajdują się … Czytaj dalej

X