Powiązane wpisy

6 Comments

  1. 1

    Justyna Jakubowska

    Na co dzień pracuję w firmie, która wdraża system CRM i z mojego punktu widzenia, błędy przy wdrażaniu CRM wyglądają podobnie – spore wymagania wobec aplikacji jako takiej, a duże mniejsze wobec osób, które mają korzystać z systemu. I tu tkwi sedno problemu….Bo system tylko (lub aż) narzędzie informatyczne, które wciąż musi być zasilane przez dane, a te nie wezmą się z kosmosu! To użytkownik systemu ma być dostarczycielem informacji!

    CRM rzeczywiście najlepiej stosować od momentu zbierania sales leads, poprzez rejestrowanie historii kontaktu z klientem (dane powinny pochodzić ze wszystkich miejsc styku, takich jak mail, www, tel itp.), do etapu analizowania danych i optymalizacji działań. Tylko taka forma korzystania z CRM ma sens, bo w każdym innym przypadku powstanie informacyjny chaos – trochę danych tu, trochę tam… Tymczasem CRM ma zastąpić lub być zintegrowany z dotychczasowymi narzędziami typu system f-k, magazyn, formularze na www, żeby zapewnić KOMPLETNY OBRAZ RELACJI Z KLIENTEM.

    Ogromna część problemów z obsługą systemu CRM wynika z tego, że dane są niekompletne. Na etapie, gdzie dane operacyjne powinny przekształcić się w czytelne, pomocne analizy, okazuje się, że nie ma tak naprawdę czego raportować. W jeszcze gorszym wypadku analizy, które opierają się na niepełnych, mało wartościowych danych,mogą najzwyczajniej wprowadzać w błąd. Więc jeśli firma decyduje się na pracę w CRMie, dla własnego dobra powinna się tej decyzji trzymać.

    Do praktyk, które powinny być elementem wdrożenia, dołożyłabym jeszcze gruntowne szkolenia użytkowników. Jednorazowe (ale powtarzalne, jeśli system ulega modyfikacjom), czy cykliczne – w zależności od potrzeb i „chłonności wiedzy” zespołu:) Warto je przeprowadzać do momentu, aż korzystanie z systemu stanie się standardem wśród pracowników.

    Pozdrawiam, Justyna
    http://www.crm7.pl
    CRM7 – Integracja danych o Kliencie w jednym systemie

    Odpowiedz
  2. Zobacz: Skróty, akronimy i terminy używane w marketingu i sprzedaży – lista plus krótkie definicje – Consider – marketing krytyczny

  3. Zobacz: Zarządzanie danymi – o aktualności, poprawności, pilnowaniu porządku i funkcjonalności baz danych – Consider – marketing krytyczny

  4. Zobacz: Jak działa CRM i czym jest w rzeczywistości? – Consider – marketing krytyczny

  5. Zobacz: Jak napisać specyfikację wymagań biznesowych – Consider – marketing krytyczny

  6. Zobacz: Jak realizować projekty, jakich błędów unikać? | Consider – marketing krytyczny

dodaj nowy komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

kontakt: consider (at) consider.pl © 2012-2016 CONSIDER