--->Strona główna » Re.Akcje » Przykłady ofert handlowych – wzory i pomysły

Przykłady ofert handlowych – wzory i pomysły

Przykłady ofert handlowych – wzory i pomysły

Jak powinna wyglądać dobra oferta handlowa? Odpowiedź jest dosyć prosta, powinna być: jasna, prosta, przejrzysta, przyciągająca uwagę, w miarę krótka, atrakcyjna wizualnie, bezbłędna, zachęcająca do dalszych rozmów, oryginalna… na początek wystarczy. Poszukując inspiracji przed samodzielnym stworzeniem własnej oferty lub modyfikacją istniejącego szablonu, warto poprzeglądać dokonania innych firm w tym względzie. Poniżej zestawienie kilkunastu ofert z rozmaitych branż.

Już na pierwszy rzut oka, można zauważyć, że załączone materiały różnią się znacząco między sobą. Każdy z nich zawiera zupełnie inny zakres informacji oraz opracowany jest w innej formie. Nawet nazewnictwo tych dokumentów bywa odmienne. Z różnych względów, najczęściej prawnych i marketingowych, firmy celowo unikają używania terminu „oferta handlowa”, zastępując je „katalogiem…”, „zaproszeniem do współpracy”, itp.

Generalnie kształt oferty wynika z rodzaju produktu lub usługi, który przedstawia, oraz koncepcji i pomysłowości autora, który ją opracowuje. Można niektórym z poniższych ofert zarzucić, że są za długie lub brakuje im pewnych danych, ale to zawsze będą tylko subiektywne odczucia. Końcowego rozstrzygnięcia i tak zawsze dokonują klienci, to oni są najlepszym źródłem wiedzy odnośnie tego, co powinno znaleźć się w ofercie i jak powinna ona wyglądać. Zdecydowana większość z załączonych ofert to pod względem kompozycji oraz copywritingu profesjonalne materiały handlowe, które spokojnie mogą służyć jako przykład i źródło inspiracji. Na części z nich widać, że wyszły one spod rąk niezłych grafików, ale z drugiej strony są też przykłady takich, których wygląd sugeruje, że przygotowane zostały bez pomocy zewnętrznej.

Warto zaznaczyć, że przygotowanie oferty handlowej to dopiero część sukcesu. Mając już przygotowany taki dokument, stajemy niejednokrotnie przed pytaniem, w jaki sposób pozyskać zgodę na przesłanie oferty handlowej drogą elektroniczną do potencjalnego klienta. Tutaj mamy do czynienia z wieloma praktykami – często na granicy prawa. Ale temat, sam w sobie, bardzo ciekawy, zachęcam zatem do lektury jednego z wcześniejszych postów na ten temat.

Przykłady ofert handlowych (w formacie pdf – do pobrania i analizowania)

Podstawowe elementy oferty handlowej to opisy produktów oraz ich ceny – te powszechnie obowiązujące lub te wyliczone pod konkretnego klienta. Jak już wcześniej wspomniałem, pod pojęciem oferty handlowej kryje się często jedynie „zaproszenie” do podjęcia współpracy. Różnica polega głównie na tym, że w zaproszeniu nie podawane są oficjalne ceny lub też jest zawarte zastrzeżenie, że podane warunki, w myśl obowiązującego prawa, nie stanowią oferty handlowej (np. wiążąca obie strony wartość będzie podana dopiero w umowie).

Oferta handlowa w rozumieniu, w jakim była przedstawiana powyżej, dotyczy głównie firm działających na rynku B2B. W przypadku B2C transakcje przebiegają zwykle w inny sposób, są prostsze i szybsze, zatem też sposób prezentacji produktów i usług wygląda nieco inaczej. Jako przykład może nam posłużyć sprzedaż internetowa, w ramach której wykształciły się także pewne standardy w zakresie przekazywanych informacji, układu i elementów składających się na ofertę. W jednym z kolejnych wpisów opisuję zawartość strony produktowej z ofertą w kanale e-commerce. Znajdziecie tam informacje m.in. o tym, z czego powinien się składać opis produktu, w jakie funkcjonalności warto wyposażyć sklep internetowy oraz jakie czynniki mają wpływ na skuteczność sprzedaży poprzez WWW.

W przypadku, gdyby któryś z linków okazał się już nieaktywny będę wdzięczny za wpis w komentarzu.

Komentarze (3)

  • XYZ

    Niestety nie otwiera się żaden z linków

    Odpowiedz
    • consider

      Dzięki za sygnał. Linki zostały poprawione. Niestety (dla mnie i czytelników tej strony, ale nie klientów tych firm ;) te materiały są często zmieniane, co powoduje, że modyfikacji ulaga ich adres. Stąd mogą okresowo wystąpić problemy z aktualnością linków.

      Odpowiedz

Podziel się swoim komentarzem

kontakt: consider (at) consider.pl © 2012-2014 CONSIDER

Przewiń do góry