Powiązane wpisy

8 Comments

  1. 1

    Jacek Puzanista

    Czym się różni ta nowa metoda od procesu tworzenia zwykłej strategii marketingowej?

    Zmieniam „CCS” na „Marketing” i wychodzi:
    Marketing umieszcza w centrum procesu sprzedaży klienta, a konkretnie jego cele i problemy biznesowe. Zgodnie z tą koncepcją zadaniem Handlowca nie jest standardowe przedstawianie potencjalnemu klientowi swojej oferty i jej korzyści. Według marketingu początkiem przyszłej sprzedaży jest precyzyjne poznanie potrzeb klienta i jego celów biznesowych, a następnie przedstawienie wartościowej propozycji ich spełenia.
    Wychodzi po prostu definicja marketingu.

    Zastanawiam się nad przyczyną tworzenia coraz nowszych technik, metod, narzędzi marketingowych. Mam dwa pomysły:
    1. Ktoś chce dopisać swoje nazwisko do Wielkiej Księgi Marketingu obok Trouta, Kotlera i Kellera.
    2. Nieumiejętność posługiwania się obecnymi narzędziami, popycha ludzi do zmieniania nazw tych narzędzi i myślenia o nich w nowych kategoriach – tabula rasa.

    ….albo po prostu nie zrozumiałem tej metody. Pomoże ktoś?

    Odpowiedz
    1. 1.1

      consider

      Jest mniej więcej tak jak napisałeś. Ale wyjaśnię może jeszcze pojęcie „metodyki”. Metodyka to zazwyczaj zbiór nalepszych „technik” z różnych obszarów. Mamy metodyki zarządzania projektami (np. PRINCE2, PMBoK) oraz mamy metodyki skutecznej sprzedaży. Wspomniane „techniki” to rozwiązania czerpane z marketingu („analiza potrzeb”), zarządzania (harmonogramy), finansów (analiza opłacalności), psychologii (skuteczne przekonywanie, zarządzanie emocjami), itd… Nikt nie wyśle całego działu Sprzedaży na kilka tygodni na szkolenia, aby opanował wszystkie te nauki..Metodyki to taka droga na skróty, wskazują konkretne rozwiązania w poszczególnych sytuacjach. Rozrysowany jest cały mechanizm co, jak i kiedy ma być zrobione. W rezultacie cała koncepcja jest to o wiele bardziej przyswajalna (nie wszyscy Handlowcy to spece od marketingu i tym bardziej nie wszystko co marketingowcom wydaje się za oczywiste, jest takim dla nich, i na odwrót)

      Czy chodzi tutaj o sławę? Nie tylko. Przede wszystkim chodzi o PIENIĄDZE ;), a sława jest przy tym bardzo pomocna. Każda taka metodyka to: książki, konferencje, licencjonowane szkolenia, egazminy, certyfikaty, itd. Czyli jedna wielka maszynka do zarabiania pieniędzy przez właścicieli praw autorskich. Ale wielkie pieniądze pojawiają się dopiero wtedy, kiedy dana metodyka naprawdę sprawdza się w praktyce. A to się nie zawsze udaje.

      Odpowiedz
  2. Zobacz: Cold calling – sprzedaż najtrudniej zacząć – Consider – marketing krytyczny

  3. Zobacz: Lead nurturing – zadbaj o swoich przyszłych klientów – Consider – marketing krytyczny

  4. Zobacz: Jak powinna przebiegać dobra rozmowa sprzedażowa? – Consider – marketing krytyczny

  5. Zobacz: Najczęstsze błędy popełniane podczas rozmowy handlowej – Consider – marketing krytyczny

  6. Zobacz: Sprzedaż B2B – o tym się nie mówi – Consider – marketing krytyczny

  7. Zobacz: Cenowa gra reklamodawcy i reklamobiorcy | Consider – marketing krytyczny

dodaj nowy komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

kontakt: consider (at) consider.pl © 2012-2016 CONSIDER