Powiązane wpisy

37 Comments

  1. Zobacz: Prawa sprzedawcy – zwrot towarów, odrzucenie reklamacji – Consider – marketing krytyczny

  2. Zobacz: Prezentacja produktu i opis produktu – elementy skutecznego e-commerce – Consider – marketing krytyczny

  3. Zobacz: Co warto wiedzieć przed zakupem, sztuczki sprzedawców oraz triki marketingowe – Consider – marketing krytyczny

  4. Zobacz: Na co uważać w sklepie – jakie techniki stosują sprzedawcy – Consider – marketing krytyczny

  5. Zobacz: Tańsze zakupy – jak nie przepłacać? | Consider – marketing krytyczny

  6. 6

    Artur

    Dobrze… kupuje towar od producenta, na który udziela mi gwarancji. Ja jako pośrednik sprzedaję ten sam towar (nieużynany, dokładnie w takim stanie jak sprzedał mi producent) klientowi i udzielam mu gwarancji. Co w przypadku, gdy producent odmawia mi gwarancji, bo towar jest zgodny z umową, a klient upiera się, że nie jest i domaga się odstąpienia od umowy. Kto mi pokryje koszty? Ustawodawca?

    Odpowiedz
    1. 6.1

      consider

      Kwestii reklamacji i zasad odpowiedzialności na poziomie relacji dystrybutor / sprzedawca – producent poświęcone są następujące art. ustawy:

      „Roszczenie sprzedawcy w związku z wadliwością rzeczy sprzedanej

      Art. 5761. § 1. Jeżeli rzecz nie miała właściwości, które powinna mieć zgodnie ze swoim przeznaczeniem lub zgodnie z publicznie składanymi zapewnieniami, o których mowa w art. 5561 § 2, lub została wydana w stanie niezupełnym, sprzedawca, który poniósł koszty w wyniku wykonania uprawnień z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy przez konsumenta, może żądać naprawienia poniesionej szkody od tego z poprzednich sprzedawców, wskutek którego działania lub zaniechania rzecz stała się wadliwa.
      § 3. Odszkodowanie, o którym mowa w § 1, obejmuje zwrot wydatków niezbędnych w celu realizacji uprawnień konsumenta, w szczególności związanych z wymianą lub usunięciem wady rzeczy sprzedanej, jej demontażem, transportem i ponownym zamontowaniem, a ponadto kwotę, o którą została obniżona cena rzeczy, oraz utracone korzyści.”

      Odpowiedz
  7. Zobacz: Jak odstąpić od umowy – instrukcja krok po kroku | Consider – marketing krytyczny

  8. 7

    Monika

    Po przeczytaniu Waszych informacji, które potwierdziły posiadaną przezemnie wiedzę na temat praw konsumenta proszę uprzejmie o podpowiedź co zrobić ? 4razy dowoziłam na gwarancji do serwisu odkurzacz -80km każdorazowo licząc dowóz i odbiór więc dokładałam do tego. Za każdym razem awaria dotyczyła tej samej usterki Po 3naprawie napisałam do producenta że w związku z tą syt.proszę o wymianę odkurzacza na nowy Brzydko mówiąc zostałam wysłana na drzewo Odpowiedź ze strony producenta brzmiała Serwis czeka Dziś odbierając odkurzacz z serwisu po 4naprawie tej samej usterki zapytałam dokąd to tak potrwa, aż gwarancja się skończy ? UZYSKAŁAM ODP.SERWISANTA- ŻADNE PRAWO NIE STANOWI ABY MIAŁA PANI MOŻLIWOŚĆ ŻĄDAĆ NOWEGO SPRZĘTU PO 4NAPRAWIE Nie wiem w takim razie czy mam do czynienia z kimś kto jawnie kłamie i oszukuje? Co mam zrobić? Pomóżcie Odkurzacz jest objęty 4letnią gwarancją producenta i w lipcu 2016roku upłynie jej ważność Obawiam się że jak tak dalej pójdzie to dołożę do tego intereru jeszcz pare setek kursujäc między domem a serwisem a w sierpniu 2016r odkurzacz będę zmuszona wyrzucić Proszę o kontakt na email i pomoc Bezradna konsumentka Dziękuję

    Odpowiedz
    1. 7.1

      consider

      W przypadku szczególnych przypadków i sporów z producentem radzę zasięgnąć opinii u prawników, którzy są dostępni pod adresem porady@dlakonsumentow.pl lub infolinii konsumenckiej. Namiary są dostępne pod tym linkiem: http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php. Osobiście korzystałem z pomocy mailowej, dokładnie opisałem sprawę, podając przy tym wszystkie daty (zakupu, zgoszenia reklamacji,..), a po otrzymaniu odpowiedzi, wysłałem ją do sprzedawcy. Podziałało.

      Drugi sposób przetestowany przez moich znajomych w podobnych przypadku to opisanie sprawy na profilu facebookowym producenta. Odezwali się do nich wtedy bezpośrednio pracownicy marketingu lub PR i popchnęli sprawę do przodu.

      Odpowiedz
  9. Zobacz: Sposoby postępowania, gdy reklamacja zostaje odrzucona, nieuznana – jak odzyskać pieniądze w sporze ze sprzedawcą | Consider – marketing krytyczny

  10. 8

    Michalina

    Badam świadomość prawną e-konsumenta po wprowadzeniu unijnych dyrektyw.
    Proszę o pomoc, ankieta jest na prawdę krótka.

    http://www.ankietka.pl/ankieta/195225/znajomosc-prawa-polskiego-e-konsumenta.html

    Odpowiedz
  11. 9

    Monika

    Dzień dobry.

    Sprzedaje na Allegro,pomysł jak wybudować dom.

    Jest to aukcja Kup Teraz.

    Kupującemu wysyłam 40 plików z rysunkiem domu,kosztorysem , z jakich materiałów może go wybudować i w jaki sposób.

    Jeden kupujący chce odstąpić od umowy zawartej na odległość.Napisał mi tak:
    Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014r o prawach konsumenta, obowiązującą od dnia 25 grudnia 2014r
    Kupujący ma prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość bez konieczności podawania przyczyny
    Czas na poinformowanie Sprzedającego o zamiarze odstąpienia od umowy wynosi 14 dni kalendarzowych
    liczonych od momentu odbioru / nabycia towaru

    i dołączył skan kartki na której jest napisane odstąpienie od umowy i chce zwrot pieniędzy.
    I tu jest moje pytanie :
    Czy ja muszę mu zwracać te pieniądze?
    To co ja sprzedaję nie jest zwykłym towarem który można mi zwrócić, jest to wiedza jaką posiadł i jej już nie da się oddać.Każdy tak może kupić i zażądać z powrotem pieniędzy.Czy prawo mówi coś na ten temat?
    Jak mogę rozwiązać tą sytuację?
    Bardzo proszę o pomoc.
    Pozdrawiam

    Odpowiedz
    1. 9.1

      consider

      oczywiście ustawodawca przewidział przypadki sprzedaży treści cyfrowych i w artykule 38 ustawy o prawach konsumenta zawarł szereg wyjątków. Bardzo dobrze jest to opisane w Rzepie – Odstąpienie od zakupu treści cyfrowych. Streszczając: istnieje możliwość uniemożliwienia kupującemu odstąpienia od umowy, gdy przedmiotem transakcji są treści cyfrowe (łatwe do skopiowane), ale o fakcie braku możliwości odstąpienia od umowy należy powiadomić klienta przed zakupem. Przepisy, na które należy się przy tym powołać, są wymienione w podlinkowanym artykule.

      Odpowiedz
  12. 10

    Przemysław

    Witam
    Na jaki konkretnie punkt mam się powołać jeśli klient chce mi oddać towar pełnowartościowy,a ja nie chcę go przyjąć? Niby reguluje to Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827),ale nie doszukałem się tam informacji,że klientowi nie przysługuje prawo do zwrotu takiego towaru zakupionego w sklepie stacjonarnym.

    Odpowiedz
  13. Zobacz: Lista najważniejszych ustaw dotyczących prowadzenia firmy i sprzedaży | Consider | blog okołohandlowy

  14. 11

    Bartosz

    witam.
    Co zrobić?
    Firma wykonała u mnie usługę polegającą na wybudowaniu drogi oraz ułożeniu kostki brukowej dając gwarancję na 2 lata. Zauważyłem wady w wykonaniu usługi lecz obecnie właściciel firmy zawiesił działalność. W jaki sposób i czy możliwe jest domaganie się od niego usunięcia wad. Dodam, że działalność prowadzona była przez osobę fizyczną.
    Proszę o poradę.
    Pozdrawiam.

    Odpowiedz
  15. 12

    Eliza

    Mam pytanie Jako firma sprzedaje na alegro sprzęt używany z Niemiec. Moja wątpliwość dotyczy konkretnej sytuacji. W ramach licytacji sprzedałam wiertarkę używaną uszkodzoną, co było wyraźnie zapisane w opisie sprzedaży. Klient -również firma trudniąca się naprawą tego typu sprzętu chce odstąpić od umowy towaru kupionego jako uszkodzony. Moje pytanie brzmi czy powinnam przyjąć zwrot. Obawiam się, że klient mógł wyjąć potrzebną mu część dobrą z wiertarki a włożyć zepsutą i teraz resztę odsyła.

    Odpowiedz
    1. 12.1

      consider

      Jeżeli kupującym była firma, a nie osoba indywidualna, wtedy nie obowiązuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość. Ten przywilej mają tylko konsumenci. Jakie wtedy obowiązują zasady? Odpowiedź znajduje się m.in. w kodeksie cywilnym. Więcej szczegółów odnośnie co i gdzie szukać znajduje się tutaj: lista najważniejszych ustaw dotyczących prowadzenia firmy i sprzedaży

      Odpowiedz
  16. 13

    Krzysztof

    W jaki sposób i na jakiej podstawie mogę dochodzić prawa do reklamacji-rękojmi karty graficznej która jest jeszcze na gwarancji od sprzedawcy który zakończył działalność. Karta jest częścią zestawu który kupiłem przez portal aukcyjny od sprzedawcy posiadającego sklep mieszczący się w Brzegu i prowadzącego sprzedaż wysyłkową. Producent karty załatwia takie sprawy tylko poprzez sprzedawce. „Sprzedawca, gdy zakończył działalność gospodarczą, nadal osobiście odpowiada za wszystkie zobowiązania, nawet te wynikające z niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową.”-co to oznacza?

    Odpowiedz
  17. 14

    Zenek

    Szanowni Państwo,

    Kupiłem w grudniu 2015 drogi (ponad 8000pln) sprzęt komputerowy dedykowany dla graczy (ASUS ROG G752VT) i po około 3 miesiącach, w marcu 2016, podczas „normalnej gry” wyskoczył przycisk A (najpierw się poluzował, a następnie zupełnie wyskoczył, wszystko jednego wieczora, nadmienię jedynie, że grywam weekendowo) i aktualnie niemożliwe jest normalne korzystanie z laptopa. Zgłosiłem to poprzez stronę serwisu producenta, laptopa wysłałem zgodnie z instrukcją i dostałem odpowiedź, że „usterka mechaniczna, koszt diagnozy 200pln, następnie podadzą koszt docelowej naprawy, a wszelkie koszty są po mojej stronie”. Szok! Odpisałem, że faktycznie mechaniczna (odpadł klawisz, a nie zawiesza się gra…), ale przecież powstała podczas najzwyklejszego grania, czyli podczas zwykłego użytkowania sprzętu… Serwis producenta niestety podtrzymał swoją pierwotną decyzję, a jak powtórnie odmówiłem ponoszenia kosztów, to laptopa mi odesłali z jednoczesną informacją, że tracę gwarancję na klawiaturę, a jak jeszcze raz wyślę im komputer, to przeprowadzą diagnozę i naprawę o nic mnie nie pytając i oczywiście obciążając mnie kosztami…

    Co robić? Pomocy!

    Odpowiedz
    1. 14.1

      Piotrek

      Korzystanie z gwarancji producenta jest zwykle mniej korzystne niż skorzystanie z prawa rękojmi. We wpisie jest wszystko wytłumaczone. „Reklamację” może Pan złożyć do sklepu, w którym Pan zakupił towar. W tym przypadku prawa konsumenta są o wiele większe.

      Odpowiedz
      1. 14.1.1

        Zenek

        Czy to prawda, że sprzęt może być objęty wyłącznie gwarancją producenta i sprzedający, jak zgłoszę się do niego, po prostu przekieruje laptopa do producenta (który już „umył ręce”)?

        Odpowiedz
        1. 14.1.1.1

          Piotrek

          Sprzedawca nie może „umyć rąk” bo to ustawodawstwo narzuca na niego obowiązki. Odpowiedź jest w treści wpisu.

          Odpowiedz
  18. 15

    Artur

    Witam. Po usterce karty graficznej oddałem ją do sprzedawcy na gwarancję (czyli gwarancję producenta). Karta wróciła naprawiona, a dokładnie mówiąc została wymieniona na nową, jednak po jakimś czasie znowu wystąpiła ta sama awaria (przegrzewanie się karty). Pytanie brzmi: czy mam prawo do reklamacji z tytułu „gwarancji sprzedawcy” i od razu żądania odstąpienia od umowy i zwrotu pieniędzy? Normalne przy drugiej reklamacji z tytułu „gwarancji sprzedawcy” mam takie prawo, ale w tej sytuacji (gdzie najpierw była gwarancja producenta, a dopiero później będzie po raz pierwszy sprzedawcy), czuję się zakłopotany.
    Z góry dziękuję za odpowiedź : ).

    Odpowiedz
    1. 15.1

      Artur

      Zapomniałem dodać, że mam tutaj na myśli, czy w tej sytuacji sprzedawca musi zgodzić się na odstąpienie od umowy, czy też będzie musiał dopiero przy faktycznej drugiej reklamacji z tytułu „gwarancji sprzedawcy”.

      Odpowiedz
      1. 15.1.1

        Piotrek

        Odpowiedż jest w treści wpisu. Gwarancja producenta i rękojmia to dwa niezależne tryby reklamacji. Może Pan zażądać już przy pierwszej reklamacji u sprzedwcy chęć odstąpienia od umowy, jednakże za pierwszym razem sprzedawca nie ma obowiązku go spełnić. Może zaproponować inne rozwiązanie lub też zgodzić się z Pana propozycją. Dopiero przy drugiej reklamacji ma obowiązek przychylić się do Pana żądania.

        Odpowiedz
  19. 16

    Maria

    Czy ktos może mi powiedzieć czy kupno domku z działka tez może podlegac reklamacji. Kupiłam domek do którego woda zgodnie z zapewnieniem sprzedajacego jest ze studni, sprzedajacy zapewniał ze mimo iż cisnienie jest dosc słabe to ilosc wody dla 3-4 osób jest wystarczająco Przy drugim pobycie w nowo nabytej nieruchomości okazało sie że wody nie ma. Szukam przyczyny ( pompa w studni, strona elektryczna, czy też brak wody)? Co moge w tej sytuacji zrobić? Kupując wszystkie media działaly, teraz brak wody uniemożliwia korzystanie z nieruchomości.

    Odpowiedz
  20. 17

    Mariusz

    Witam

    Mam pytanie – czy jeśli ktoś kupił telefon komórkowy wraz umową i ten właśnie telefon odsprzedał dołączając do niego oryginalny paragon, to czy osoba, która kupiła ten telefon może skorzystać z niezgodności z umową i zwrócić się do sprzedawcy widniejącego na paragonie czy nie przysługuje jej to prawo i musi zwrócić się do soby od której kupiła ten telefon ??

    pozdrawiam

    Odpowiedz
  21. Zobacz: Sknerus, Forex, Chwilówki, Lotto, Struktury – uważaj na oferty, których nie rozumiesz | Consider | blog okołohandlowy

  22. 18

    cassyoosh

    witam;
    jestem konsumentem; sprzedawca uznał moją reklamację na wadliwy towar i odstąpienie od umowy; ma nastąpić zwrot pieniędzy przelewem na moje konto, bo zakup był na odległość i płatność za towar miała taką sama formę;
    otrzymałem informację, iż najpierw muszę odesłać poleconym priorytetem oryginał paragonu, a dopiero po tym fakcie nastąpi zwrot pieniędzy;
    czy tak to ma wyglądać? czy sklep może warunkować zwrot pieniędzy zwrotem wydanego mi razem z towarem dokumentu zakupu?

    Odpowiedz
    1. 18.1

      Piotrek

      Jeżeli ma miejsce odstąpienie od umowy, wtedy po stronie konsumenta leży tylko obowiązek dostarczenia pisma z informacją o odstąpieniu (emailowo lub listownie) i odesłanie towaru. W ustawie nie ma mowy o dostarczaniu paragonu. Prawo odstąpienia od umowy w ustawowym terminie jest bezwarunkowe.

      Odpowiedz
  23. 19

    danuta

    pyanie czy mogę wycofać się z zamowienia na meble kuchenne, które zakupiłam dwa dni temu i wpłaciłam całość kwoty-dodaję,że meble przywiezione zosaną dopiero za dwa lub trzy tygodnie.Proszę o pilną odpowiedz bo z przyczyn losowych muszę z nich zrezygnować

    Odpowiedz
    1. 19.1

      Filip

      Dzień dobry, czy udało się Pani rozwiązać problem z zamówionym meblami? Proszę o pilną odpowiedź, gdyż moja mama znalazła się w sytuacji, gdy jednego dnia została w sklepie namowiona na meble wypoczynkowe, jednak po przemyśleniu decyzji dnia następnego rano zgłosiła chęć odstąpienia od umowy. Producent telefonicznie skontaktował się w sprawie anulowania zamówienia (dane musiał mieć od sprzedawcy) i chęć odstąpienia od zakupu została przez mamę potwierdzona. Po 15 dniach (data stempla pocztowego) od pisemnego wniosku o odstąpienie od umowy sprzedawca wysłał pismo, że nie zgadza się na odstąpienie od umowy (prawdopodobnie motywacją jest prowizja sprzedawcy).

      Odpowiedz
  24. Zobacz: Rękojmia. Gwarancja. Zasady reklamacji – najczęstsze pytanie plus odpowiedzi | Consider | blog okołohandlowy

  25. Zobacz: Co to jest rękojmia? Jaki czas reklamacji? Warunki zwrotu kosztów – pytania i odpowiedzi | Consider | blog okołohandlowy

  26. 20

    misiowa

    WITAM! Kupiłam w sklepie odzieżowym sweter z 100% wełny. Na metce jest napisane, że można prać w pralce w 30 stopniach, cykl delikatny. Było to podejrzane, bo raczej wełny się nie pierze, ale skoro metka mówi inaczej… Wyprałam sweter w ww. sposób, ale skurczył się do rozmiaru dla rocznego dziecka… Czy w tej sytuacji mogę zareklamować sweter argumentując, że przepis prania na metce był niewłaściwy i to nie z mojej winy się skurczył?
    Jak to w ogóle udowodnić?

    Dodam, że nawet nie nosiłam swetra, wyprałam go przed pierwszym założeniem…

    Odpowiedz

dodaj nowy komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

kontakt: consider (at) consider.pl © 2012-2016 CONSIDER