Powiązane wpisy

8 Comments

  1. 1

    michał

    Psychologia jest pseudonauką? Dawno większej głupoty nie przeczytałem. Proponuję odświeżyć wiedzę na temat tego czym jest psychologia poznawcza, neuropsychologia i pokrewne. I myślenie o marektingu w jakichkolwiek kategoriach okołonaukowych jest co najmniej śmieszne i kuriozalne.

    Odpowiedz
    1. 1.1

      consider

      Sorry, ale w psychologii trudno szukać twierdzeń bezwzlędnych, wspólnych dla każdej jednostki. Dokładnie napisałem co rozumiem pod pojęciem pseudonauki i wszystkie wymienione rodzaje psychologii w 100% się pod nią łapią. W przeciwieństwie do prawdziwych nauk, jak choćby fizyki lub chemii.

      Odpowiedz
  2. 2

    Kamila

    Mogłabym podpisać się pod tymi tezami rękami, stopami i nosem. Chociaż, o ironio, i tu można by znaleźć „po 100 wyjątków”.
    Jednak przebieg mojej kariery jest swoistym potwierdzeniem każdego zdania tego artykułu.

    Odpowiedz
  3. 3

    piter

    Slowa uznania za tak prosty, szczery i dobitny artykul. Nic ujac, moze cos dodac.

    Odpowiedz
  4. 4

    Matt

    A czy poproszony uchylisz rąbka tajemnicy i podasz nazwiska tych marketerów, którzy w cieniu za sznurki ciągną? No i tytuły książek, co to pozornie nic z marketingiem wspólnego nie mają? Będę niezmiernie wdzięczny :)

    Odpowiedz
    1. 4.1

      consider

      Najciekawsze moim zdaniem są wywiady z przedsiębiorcami – których nazwiska, często nikomu nic nie mówią. Wielu z nich (niestety mniejszość) potrafi otwarcie mówić o swoich biznesach i opowiadać o popełnionych błędach, które niemal doprowadziły do bankructwa, i pomysłach, które rozruszały firmę. Nie ma jednego dobrego źródła dla takich treści – trzeba ich po prostu szukać. Co do książek to jak wrzucisz w wyszukiwarkę takie frazy jak: ekonomia eksperymentalna, filozofia współczesna lub psychologia społeczna to wyskoczy tam paru ciekawych autorów. Nie lubię podawać konkretnych nazwisk – bo każdy autor ma lepsze i gorsze prace. Ale żeby nie było, że nic nie rekomenduję to może wskażę pozycję niejakiego Michael Shermer’a pod tytułem „Rynkowy umysł” – pozwala ona trzeźwiej spojrzeć na niektóre fakty oraz nabrać dystansu wobec niektórych odkryć (chociaż z tego co pamiętam pierwsze 50 stron było dość nudne ;), potem się rozkręciło)

      Odpowiedz
      1. 4.1.1

        Matt

        Pogrzebię, poszukam. Dzięki za wskazówki :)

        Odpowiedz
  5. Zobacz: 10 mylnych przekonań o marketingu i handlu, które czas zweryfikować | Consider | blog okołohandlowy

dodaj nowy komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

kontakt: consider (at) consider.pl © 2012-2016 CONSIDER